Friday, May 22, 2009

Dialog Masyarakat Marhain 6

A: "Kalau diberi pilihan antara perempuan yang ko cintai dan harta yang berbillion-billion ringgit....yang mana satu ko akan pilih?"

B:"Aku akan pilih harta yang berbillion-billion ringgit.."

A:"Ko tak sayangkan perempuan itu?..ko sanggup tinggalkan dia demi harta benda?.."

B:"Ala....bila aku dapat harta tu...pastu aku pegi le pujuk dia balik...apa susah.....cakap le aku buat camtu sebab nak bagi dia keselesaan hidup di dunia...supaya dia tak perlu bergelut dengan kepayahan dunia..pergi bekerja...pikir pasal tak cukup duit.....dan seterusnya dia boleh la tumpukan perasaan cinta kepada aku dengan sepenuh hati....amacam?...sentap tak ayat aku?..mesti dia pun nak.....rite?"




*****diam sebentar*****




A:"Masalahnya siapa yang nak bagi offer macam tu kan?"

B:"Ha'ah...itulah masalahnya sekarang......."

12 comments:

Anonymous said...

hahahaha..apalah topik yang korang bincangkan ni ek??benda2 mcm nih bleh berlaku dalam drama atau filem melayu je..ngeh3~

makwe joni said...

sangat marhaen dialog ko kali ni..

rs mcm nk ......

Milimilo said...

haish..dah tau xde org nak bagi harta berbillion,yg pergi tanye soalan tu apesal?mmg marhain..hoho

cipan said...

aku pon pilih harta bilion2 tu. ape barang pilih cinta...xkenyang pon

Aima Othman said...

ko mmg pandai berkata kata..

hanie said...

kang kl awek tu accept offer tu.
kata dia materialistik plk..
kan..kan..kan...

Shy Syaz said...

tgn ade rs gatal2 x??
kalo ade..then maybe ade org nk kasik ko duit..

Misya Idris said...

heheheh aku pernah tolak kekayaan kerana si dia...eventhough mamat tu offer aku umah ngan keter, tapi iskkk tak nak ah!!

Kapten Luffy said...

dah kaya

ko ingat lg ker awek tu?

StingRay said...

me: drama jepun?..inggeris?..x da?..hehehe

citah: nak apa?

mili:mana la tau..ko kawin billionaire ke...tup2 ko bagi aku satu billion...hahaa

cipan;stuju! =}

aim:ko tak pandai berkata-kata?...sila masuk tadika semula.. =}

misz: bergantung kepada diri sendiri...semua orang materialistik bagi aku...cuma material dia je yang lain-lain...ada yang suka karipap...=p

shy:kalau tangan gatal tersentuh batang keladi?...

baby: mesti mamat tu tak hensem kan? ha ha ha ha ha ha ha ha

monkey: sekali dia ada dalam hati aku....sampai bila-bila dia akan terus berada dalam hati aku...biarpun dia bersama orang lain.....amacam?....sentap? hahaha

Anonymous said...

ni msti kes berangan lebih. haha..

Unknown said...

baeekkk punye ayat...