Friday, May 1, 2009

Kenapa Kanak-Kanak Suka Berlari?

Lokasi: Sekolah Rendah Kanak-Kanak Genius
Tahun: 1991 - Darjah satu

Aku bergegas keluar dari kelas selepas bagi salam kepada cikgu apabila loceng terakhir berbunyi...punya seronok nak balik ke rumah....nak makan nasi lauk telur goreng kicap masakan mak...letak plak cili besar warna merah..bawang besar.......peh...memang sedap....

Gaya larian aku biasa la...menyamai gaya larian juara-juara.....memang laju....tak terkejar samseng-samseng kelas aku.....dengan beg di belakang...aku berlari melepasi semua rintangan seperti kerusi kayu....batu-batu tepi padang......kon sukan yang disepahkan pelajar....kucing yang sedang berangan...bungkusan keropok.. (sila bayangkan dalam gerak 'slow-motion')... ahhh..gila banyak halangan sekolah aku ni....tempat buang sampah ke hapa....

Aku memusingkan kepala ke belakang....untuk melihat rakan-rakan yang lain yang aku tinggalkan...mereka sedang berusaha sedaya upaya untuk cuba memotong aku dengan larian yang kurang berkualiti...aku hanya tersenyum sinis kepada mereka....kemudian aku pusingkan muka aku ke depan semula untuk membuat pecutan terakhir lantas cuba untuk meninggalkan mereka semua di belakang dengan penuh bergaya.........dan....













BAMMMMMMMM !!!!!









Aku terlanggar tiang kabel elektrik yang kayu tu...ala...yang bentuk 4 segi tu.....dan aku kena betul-betul kat bucu yang tajam tu.........

Dahi aku sekarang kalau dibelai-belai manja mesti dapat rasa 'garisan mendam berahi' tu......kalau dibelai-belai rakus tak dapat rasa....

12 comments:

momentinlife said...

heheh ade lg ke tiang kayu cam tu?..
sib baik sket je.. klu terbelah 2? haha

Milimilo said...

time budak2 la pn nk berlari,bile besar2,nk berlari2 cmtu segan sikit..hoho..nsb pas trlanggar xbiol :DD

Anonymous said...

adoyai~slamat masih waras..hahaha..sakit ooo..aku pun pnah langgar tiang kayu berdarah hidung..klu dulu x terlanggar sure idong aku mancung skang~

zaiMi said...

sakit jgk ye? adik ak dulu main polis sentri kt skolah.. ms 2 dlm drjh 1 rsnye.. kes yg sm tp langgar budak drjh 3 yg main polis sentri jgk ngn geng die.. dua2 berjahit.. adik ak kt dahi budak 2 kt dagu.. emm budak2..neway salam perkenalan.. :)

cik sabon said...

haha,,bez2 kene langgar tiang kayu..
tp alang2 nak langgar asal x tiang besi..
haha..

OREOO said...

2 laa keistimewaan mmbuat larian xberkualiti..haha ;D

Kapten Luffy said...

ko tak ada kesan sampingan ker?

aku saspek ni... otak tu! hahhaaa

JO said...

hakhak...aduuu...nape je jadik mcm tu...hahahaa. tula. lagak pelari kebangsaan sgt. hakhak :P

Bardboo said...

peh..mcm boleh terbyg jek sakitnye..

StingRay said...

moment: tahun 1991..memang pakai tiang tu je kat kampung2... =}

milo: aku rasa lepas langgar tiang terus jadi genius..haha

me: hahaa...mancung la sangattt.. =p

zaimi: salam perkenalan....haha..anak ko besok ko bg pakai topi fullface ke skolah....

nama: ikut peringkat beb...tiang kayu dulu..pastu baru tiang besi...hahaha

oreo: terduduk aku lepas langgar tiang tu..haha

monkey: ada kesan beb!...aku semakin genius...haha

jo: sakit beb...sakitt..haha

beed: sakit beb..haha....tuhan je yang tau...

Jard The Great said...

pasal nih ker dahi ko ada tanda mcm harry potter?? hahaha...

brat2104 said...

sakitnye..