Wednesday, May 20, 2009

Renangan Olimpik

Lokasi: Port biasa...sungai masjid...
Tahun: Tak ingat..dalam 1992 @ 1993 rasanya...

Petang tu kami plan nak mandi sungai....aku yang baru diberikan lesen oleh mak aku untuk merayau-rayau keliling kampung secara solo pada tahun tersebut sangat teruja.Ye la,sebelum ni pegi mana pun kena abang teman...pastu banyak main-main dekat kawasan rumah ja.


Dah sampai kat sungai kami pun mulakan ritual kami seperti biasa....mandi bogel.


Setelah bermain pelbagai bentuk permainan air seperti main 'jek'(kejar-kejar).....menyelam paling lama...cari batu yang disembunyikan dan pelbagai lagi...akhirnya kami sepakat untuk bermain lumba-lumba.Kalau dunia moden sekarang kiranya lawan renang lah.

Aku masa tu masih tak pandai berenang secara pro...hanya basic sahaja dan renangan aku hanya berkesan pada air yang tenang...kalau berenang pada arus yang deras memang tak jalan....dah nampak macam badut.....

Semua peserta dah amik posisi dalam sungai...otak aku berpikir ligat camna nak lawan diorang....diorang tu ada yang sebaya...ada yang tua sket....memang diorang pandai berenang...jenis liar sejak kecik....jenis yang berenang-renang dalam perut ibu masa dalam kandungan....

Air memang jernih....sedap mandi...berenang pun sedap.....aku tgk pengadil tak duduk atas tebing...dia lepak je dalam air....aku syak dia tengah kencing........akhirnya aku dapat satu akal....cantik punya akal...


1


2


3


Mula!! jerit pengadil petang tu...


KECEBUR! KECEBUR! KECEBUR! bunyi tangan menghempas air....memang meriah.....semua tak nak kalah.....aku pun laju gak berenang...cuba memberikan tentangan sengit.....
















Nun jauh di dalam sungai...kaki aku dengan laju berlari-lari atas dasar sungai sambil menolak badan aku ke hadapan....dan tangan aku pula sibuk berlakon aksi renang.....

Memang silap besar pengadil tak duduk atas tebing....ha ha ha ha....

7 comments:

Misya Idris said...

heheh main tipu!!

cik selamah kundang said...

kecik2 pun suda tipu ka

EN.ROBOT said...

xbaek ko nih maen tipu,.,..,~
report abg ko.,.,.~ :p

Kapten Luffy said...

gila slow kalau cam tu

Unknown said...

hahaha.. tentangan sengit ke? haha.. lawak la entri nih..

StingRay said...

tiger: bukan tipu..licik ja..haha

mooney: haha..akal jiniyes....

robot: abg aku sibuk ngn hal dia..haha

monkey: tangan kuak..kaki tendang...ala..renang budak-budak mana sama renang ikan lumba-lumba..slow ja....kira buleh lawan la..hahaha..

olin: mesti la sengit..haha

brat2104 said...

haha!! siot tul kaedah.. tah2 semua pon wat camtu... amacam? mng x?