Saturday, May 30, 2009

Man vs Wild

Air kat rumah tak ada.Air tangki pun dah habis.Bahana lengah-lengahkan pembayaran bil...inilah natijahnya.Nak ke masjid segan plak.Ye lah,jarang-jarang ke masjid,time tak ada air baru nak tayang muka.Mau tak segan.Membe-membe serumah ada yang dah ke masjid.Mandi sana.Badan aku dah rasa tak sedap.Dah mula rasa tak gebu-gebu.

Kemudian aku teringat baju aku yang aku antar ke dobi semalam.Peh,baju lagi bertuah dari aku,bleh mandi.Aku ja yang belum mandi2 lagi.Aku bergegas ke kedai dobi.Bila dah amik baju aku rasa nak ja suruh akak dobi tu mandikan aku.Tapi mengenangkan yang dia mungkin akan humban aku ke dalam mesin basuh baju,aku batalkan niat tersebut.

Semasa pulang,aku singgah kat mamak kejap.Beli nasi lauk telur goreng masak kicap.Teh o ais tidak ketinggalan.Semasa aku bayar nasik kat kaunter,tiba-tiba aku mendapat satu akal yang cerdas.Bukan setakat cerdas,malah hensem dan kacak.

Bila tiba di rumah,aku pun makan nasi tadi dengan berselera.Minum teh o ais.Kemudian setelah layan cerita Ong Bak 2 dan cerita Mongol,aku pun pergi pakai tuala dan masuk ke bilik air.

Keceburrrr...keceburrr....keceburr.........

Peh..lega badan dapat mandi.Amik sabun,pastu sabun-sabun badan sket.Pastu sambung lagi mandi.

Keceburrr....kecebur....kecebur.........

Setelah siap semua,aku pun keluar,dan mengenakan pakaian yang hensem-hensem.Kemudian aku tersenyum sorang-sorang....















"Heh!......Tak pernah seumur hidup aku mandi guna air mineral......sedap jugak" ujar aku sambil jeling-jeling 2 botol besar air mineral yang dah kosong....air mineral yang aku beli kat kedai mamak tadi.

24 comments:

MelatiPutih said...

hahaha..kecebur kecebur tu bunyik air ek..hahah..nk try test wat la..betul ke x bunyi camtu..

p/s:sila jelaskn bil air anda..sekian

eliza said...

2 botol tu cukup utk berus gigi dn cuci muka ja kalau aku...huhu

hady said...

erk

macam deja vu

tapi dulu aku lagi kreatif

pi mandi kat stesen minyak

hohoho, malu wooo...

Misshy Innz said...

bunyik nyer mcm 1 kolah
tp 2 btl mineral jew?
;D

Siti Nur Aminah said...

mesti ko letk sabun seminimum mungkin kn,..wat syrt je..ye r..2 botol air mineral je...gile pe kalu mndi ltk sbun cm lam bath tub...melekit

DramaQueen said...

kesian ko kucen.. semoga ko tabah menghadapi hari mendatang smpai ko ade bekalan air semula ..wakakaka...

Anonymous said...

aduh..bleh plak camtu..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

lu jilat je...jimat air..tapi rugi air liur...

Kapten Luffy said...

mahal kos mandian ko

hahaha

Anonymous said...

ko xyah mandi..lap je tmpt yg mana patut..hahaha

Nirwana A. said...

haahaa..
jilat jak la.. mcm kucing2..

Firol said...

bunyi mcm byk..huhuhuhu

Lazyf said...

x sangke ek 2 btl mineral woter jew leh kasi munyik kecebur kecebur...wakakakaka...

Super Nia Hana said...

wahhh..ko nak jadi michael jackson ke?
mandi ngan mineral water..
ehh..ko ada wat p;astic surgery tak?
ahahahaha

Op said...

dergh...mmg sihat kulit kau bermandikan mineral..hehe

puteriraifana said...

haha..
cukup ke 2 btol air jeh??
mandi sabun bagai..
pkir jup..haha

qishie said...

satu botol basuh berak pun tak lepas.

teruk la ko ni.

gi bayar bil cepat!

huhuhu

Cikgu Ije said...

punyalah feeling bunyi keceburr.. ingatkan dah habis 2 baldi.. rupanya 2 botol je?

Anonymous said...

uik, mineral tu bkn tok minum je ke?

ajaran br ni. haha..

momentinlife said...

bkn air mineral nih..
drinking water je kan??
heheh

~gUrL in pUrPle~ said...

mandilah kt masjid... apa salahnyer... drp xpergi masjid langsung.. at least gi gak...

StingRay said...

az: effect kena tipu sket..baru korang tak bleh agak ending masa baca..hahaa

eliza:biasa lah...pompuan..haha

hady:aku ingat ko mandi petrol dah..haha

innz; ajaibkan? hahaha

wadefuk: aku benci bath tub..geli aku air bertakung...eiiii.. =}

gig: tgh bertabah. =)

asis: sapa kata tabley?..haha

pentoi: yang celah peha tu aku tak sanggup nak jilat..hahahah

monkey: sanggup aku dari tak mandi...haha

life: lap tak best...x da rasa air.. =)

one: tolong jilatkan..ahaha..ok..aku gurau..sumpah...hahaha

firol:kena tipu..hahaa

lazyf: buat bunyi dengan mulut pun ok gak..haha

hana: x yah buat pembedahan..muka memang da hensem dan kacak. =}

phikol: jgn jeles. =)

puteri: cukup beb..sapa kata x cukup..haha

qishie: wah....ko pernah buat?..hahahahaahahahha...

ije: amacam?..kagum? haha

lofiel: aku kan kreatif hahaa...

moment: mineral water.. =)

gurl: baek kakkkk...ha ha ha ha ha

Jard The Great said...

hahahaa...

patut ar ko tak nak jumpa org... bdn ko berbau rupanya sbb tak mandi..


hahahahaha......

Unknown said...

air mineral bunyik kecebur kecebur eh? kne try ni....