Wednesday, February 25, 2009

Cikgu Mail

Lokasi: Kelas 4 Seroja
Tahun: 1994


Masa aku darjah 4 dulu...ada sorang cikgu...nama dia Cikgu Mail...cikgu ni memang tinggi gila...dalam 1.8m kot tinggi dia...mungkin lebih...cikgu ni boleh diletakkan dalam spesis garang ya'amat...

Pagi-pagi masa sebelum loceng berbunyi aku akan lepak depan kantin....duduk atas kerusi batu...sambil tgk ke jalan raya....kalau aku nampak kereta datsun warna putih datang....perut aku dah kecut....tu baru tgk kereta dia...lum tgk cikgu dia lagi...peh...ketar lutut...kenapa aku ketar?...sebab cikgu Mail ni cikgu matematik aku....

Suatu hari dalam kelas....masa matematik pun tiba....bila sampai waktu ni..semua bebudak dalam kelas diam menunggu kedatangan cikgu Mail...sapa yang berani bising memang gila la...kat pintu kelas ada sorang spy mengendap dari celah-celah pintu....menanti kedatangan cikgu Mail...

"Cikgu Mail datang..!" ujar spy tersebut sambil lintang pukang lari ke tempat beliau...

Sumpah....jawapan tu la paling ditakuti..semua budak terdiam...pucat.....

Bunyi derapan kaki semakin dekat....akhirnya cikgu Mail muncul di pintu....beliau meletakkan buku di tangannya kat atas meja guru.....


"Lama hangpa semua tak kena tibai kan?....semua berdiri atas kerusi!!" peh....lutut dah ketar...


Kami semua berdiri atas kerusi......bermula dari depan....cikgu Mail tanya sorang-sorang sifir...tak boleh jawab memang kena tibai dengan pembaris plastik tebal hitam putih beliau...tak pun pembaris kayu 1 meter bewarna kuning....sorang demi sorang kena tibai.....semua x sempat jawab sebab takut.....


Akhirnya sampai turn aku...

"7 x 8 ?......." belum sempat aku buka mulut....




PIAPPPP!!
...




















Benci.......

4 comments:

Nat Salle said...

7 X 8 = 56 la... haha!! :-)

kotaklimasegi said...

memori sungguh pembaris kuning tu..

makwe joni said...

BLM SEMPAT BUKA MULUT KUNUN..CKP JE R KO MMG X INGAT SIFIR KN SNG...BERKIAS-KIAS LA BAGAI...

KAHKAHKAH

vidadarisakura said...

argh!

ustad arab aku!
cikgu akaun aku!
cikgu tuisen math!


suka betul buat sama aku benda2 kejam macam tu!
cis!
jeles la tu aku comel!
dem~