Monday, March 23, 2009

X-Files

Disebabkan taman perumahan elit aku sedang mengalami cuaca yang tidak
menentu seperti hujan secara tiba-tiba...mendung yang berpanjangan...
cuaca cerah yang muncul secara mendadak tapi sekejap....ribut taufan
yang menggila.....dan kadang-kadang salji pun turun......aku mula runsing
bila melihat pakaian yang belum dicuci.....

Setelah memikirkan baik buruk serta kesan jangka masa panjang...
aku telah mengambil tindakan yang bijak serta genius untuk
menghantar semua pakaian aku ke kedai dobi yang berdekatan...
kira angkut semua la....pakaian kecik ke..luar ke..dalam ke..
semua hantar...alang-alang nak basuh kan?

Aku tiba di kedai dobi dengan selamat...

"Bila boleh siap ni kak?"
"Besok ahad kan?..besok cuti...jadi isnin nanti boleh la datang amik.."
"Ala akak...malam ni boleh la...saya x da pakaian da nak pakai ni..."
"Tak sempat la dik...isnin tak boleh amik?.."

Ayat pujukan seterusnya aku tak dapat tunjuk kat sini...sebab terlampau
power....

"Okeyyy.....malam ni jam 8.30 datang ambil ye..." ujar kakak
dobi tersebut sambil tersenyum...

Aku tersenyum puas sambil membuat bayaran...haha...
gila hapa nak tunggu senin....Jam baru 2 petang....aku pun pulang
ke rumah.Sampai rumah aku buat apa yang patut...

Pas magrib aku mula busan....tiba-tiba aku ternampak DVD X-File season 9
peh...aku tak layan lagi season ni....sia-sia je beli kalau tak tgk...aku
suka tgk Gillian Anderson..walaupun sekarang dia dah tua...tapi muka
macam dia memang taste aku lah...aku pun mula melayan X-file tadi
dengan penuh kusyuk dan ghairah....apakejadah layan X-file sambil
ghairah aku pun tak tau...

Aku melayan X-files sampai puas...bila da puas aku pun tutup laptop...
tgk-tgk jam dah 10.30 malam...
















Koleksi baju-baju hensem ada kat dobi...apa aku nak pakai time pegi makan kat medan selera besok? Macam mana aku nak bergaya?..


pakai Uniform opis?

13 comments:

momentinlife said...

yes! aku 1st!! ahha
ermm pakai kain plekat je.. orait pe, silap2 dpt mkn free.. haha

kotaklimasegi said...

len kali letak reminder..
alarm ker..

huhuhu..
ala.. aper ler salahnyer ko recycle jer baju yg ko pakai tu...

hanie said...

kata hensem..
ape jek la yg ade pd bj..
ye x..
jgn x berbaju udah ler..
hahahaha :P

cipan said...

lenkali hantar ke 65 bk5/8D jek...open 24hours cm baiduri/rishad/aladdin n tidak ketinggalan 7e

Noli said...

hahahah..

Myn ♥ Zugha said...

haha..pdn muke~

Misya Idris said...

huhu alahh orang ensem pakai apa pun ensem..

Wizza said...

tau pun xde baju..sape suh malas cuci ha??

haha..ko mmg sengal

Anonymous said...

last2 ko rembat baju kwn ko ar kan? eh jap. pakaian kecik pon ko anta kan? xkan ko rembat kwn ko pnye gak? aiyoo... hahah..

StingRay said...

moment: segan lah..nanti jadi macam marylin monroe bila angin tiup..

arfah: lupa pasang alarm..haha..

mizz: tak berbaju?..wow..haha

cipan: ada ke dobi kat situ?...ahha...

noli: gelak perli ehhh?..haha

zugha: muka boleh padam? =}

tiger: yaaaa....dalam kes ni aku memang hensem...

queen: cuaca kurang elok la...x best basuh..haha..

top: aku pakai apa yang ada je..haha..

Aima Othman said...

hehehehe...penat je ko ayat kakak dobi tu...:p

cik penguin said...

hahahaha! =P
akak dobi tuh gaknye geram je.

StingRay said...

aim: buat penat ja pikir ayat power..haha

siti: aku pun rasa camtu lah...haha