Thursday, March 5, 2009

Habis Madu Sepah Dibuang

Lokasi: Sungai Masjid
Tahun: tak ingat lah...tapi dalam 1993-1995

Aku tiba di tebing sungai.....air sungai jgn cakap la..macam aku cerita sebelum ni...memang jernih bai....warna jernih ijau-ijau....nampak dasar.....nampak batu....nampak ikan berenang-berenang.....dolphin pun ada.....ok..aku tipu.....

Nak dijadikan cerita..setelah semua tukar kostum pakaian mandi...kami semua berkumpul tepi tebing....semua berdebar-debar....tgk sapa nak terjun dulu.....hati dup dap dup dap...tgh tahan seronok.....akhirnya....salah sorang dari kami terjun..... KECEBURRRRR!!

Maka yang lain pun lompat sana...penuh girang...macam iklan air ribena dalam tv....

Masa mandi masing-masing buat aksi...ada yang terjun balik kuang....ada yang selam paling lama...ada yang kepala dalam air kaki naik atas....dan ada yang berlakon jadi jerung.....apa jenis jerung ntah....melilau dalam sungai kampung.....memang tak sesuai langsung......

Aku pulak beraksi dengan gagah persis perenang olimpik....rasanya tak persis dah..memang setaraf perenang olimpik......aku berenang ke hulu sungai sket...saja test power renang....macam biasa...aku mantap seperti biasa...dah sampai hulu sungai...aku turun balik kat membe2 aku yang ramai-ramai tadi.......

Elok dah nak sampai...membe-membe aku semua pandang aku dengan tergamam.....sekelip mata mereka berterabur panjat tebing sungai.....aku jadi hairan....jadi panik....mereka suruh aku toleh kat belakang........aku pun pusing ke belakang.....
















Kelihatan seketul 'habis madu sepah dibuang' sedang terapung melintasi aku....saiznya agak besar sebab dah kembang.....kaki aku kaku.....tak dapat bergerak........aku dengan sayu dan tak rela....terpaksa menghadapi keadaan tersebut dengan tabah sehingga 'habis madu sepah dibuang' tersebut berlalu pergi........



Tak tahu apa itu 'habis madu sepah dibuang'?...kalau tak tahu....sila tanya Indah Water...

12 comments:

Saya said...

haha..ade bau x bro?

Jard The Great said...

benda tu la yg menyuburkan tanah.. hehehe..

lenkali kumpul pastuh jadikan baja utk kebun ko..

Anonymous said...

aiyo... sapa yg buang disitu??? hahaha

Firol said...

adat mandi sungai dulu2 camtu la

cik penguin said...

eeeee. geli ohh!

**kpd jard: jard ah buat. haha.

DramaQueen said...

yulkkkk...... kucen...
lengkali tanam la "habis madu sepah dibuang" tu betol2...

StingRay said...

saya: x sempat nak hidu lah..haha..

jard: ko selalu buat camtu eh jard?...ish ish ish... ha ha

ahmad: mana la den tau...hahaha

firol: betul betul betul.... =}

cik: eii...geli juga....haha...

gig: bukan den yang membuangnya..hehe

momentinlife said...

heheh kes ini byk berlaku..
kat pantai pn slalu jd..
meliuk lentok.. pulang- balik di bawa ombak!~
perggh!~

~gUrL in pUrPle~ said...

eeeeeeeeee...... kita pelik cmner org bleh membuang kt sungai.... tp xsalah coz tempat air mengalir, adabnyer xleh kat tmpt yg xmengalir.. xpelah,jadi makanan ikan... organiktu.. nnti leh jadi ikan organik...hahaha

Arman Zakariah said...

ehhehhe...doodle...doodle..doodle..hekhekhek....ada jagung2 ker bai??

PS: a'sal tkr theme? previousnyer cool aper..

ti0ng-SaLad said...

haha..'abis madu sepah dibuang' dlm toilet klang lama yang melekat kat paip getah tu lg horror la bai..

vidadarisakura said...

haha!

memang khas tuk ko tu!
hhehe