Saturday, March 7, 2009

Teacher Shamimi

Lokasi : Sekolah Rendah Kanak-Kanak Genius
Tahun: 1994 (darjah 4)

Teacher Shamimi adalah sorang teacher yang garang.....dia ajar bahasa inggeris....dia ni memang garang...selalu pukul budak-budak walaupun kami semua genius-genius......

Satu hari aku buat salah apa menda tah..dia naik angin....dia amik beg kecik dia yang penuh dengan marker macam-macam warna...dan dia 'tepuk' aku dengan beg tersebut......auww....slownya....langsung tak sakit...ala...kesalahan kecil...tak teruk sangat hukumannya.........

Keesokannya aku ke Bilik Guru.....aku ke sana untuk amik buku kedatangan......rutin biasa seorang ketua kelas....dalam perjalanan aku sempat ditegur peminat-peminat aku yang berada di depan kelas masing-masing....sapa tak kenal aku...'karim...pengawas yang berkaliber serta hensem dan genius..'

Bila tiba Bilik Guru,kelihatan cikgu-cikgu perempuan bujang cun dan seksi sedang berkumpul.......bila nampak ja muka aku masuk kat bilik tu....diorang pun tanya aku macam-macam.....


"Kuat tak teacher pukul semalam?"
"Sakit tak?..."
"Kena kat mana?..."
"Kesiannya........"

Bertalu-talu soalan ditanya.....aku hanya tersenyum.....






Heh...diorang memang ambil berat kat aku....korang tak yah la heran.....aku kan hensem....bijak....genius.....mesti la cikgu pun sayang......

Sila terima kenyataan ini dengan tabah.

8 comments:

Cikgu Ije said...

ek elee.. action la tu. padahal teacher shamimi heboh satu bilik guru risau makbapak stingray dtg mengadu. uhu

kotaklimasegi said...

teringat aku pada english teacher utk tution class..pantang tak dapat jawab.. mesti dier akan kata..

"stupid dumb dumb"

padan ler aku cam bebal sikit english.. asyik kene sumpah ngan cikgu.. huhuhu...

Saya said...

cikgu shamimi tu asal mana?

Kumprinx said...

eksen la lu..

momentinlife said...

bkn ke klu panggil teacher, mmg ajar bahasa inggeris??

*ko tulis bahasa inggeris tu pn aku dh gelak.. =D

Anonymous said...

da lame aku xkomen.. sekali lg aku nak ckp... ko mmg perasan! haha...

vidadarisakura said...

karim..


aku sangat tabah dan argh!
maw muntah!
haha

vidadarisakura said...

belum