Tuesday, March 17, 2009

Ayam Goreng

Aku berjalan-jalan di belakang rumah sambil menggigit-gigit kepak ayam goreng penuh nikmat.....sambil melihat-lihat spesis pokok yang mak aku tanam....

Tengah best jalan-jalan..aku ternampak jalan yang dibuat oleh sekumpulan semut merah yang kecil...

Aku memerhatikan dengan penuh minat organisasi tersebut bekerja..Laju je diorang kerja..x da masa nak lepak-lepak..pekena teh tarik ka...main blog masa kerja ka...main guli ka....semua konsenteret...

Kemudian aku mula memikirkan idup semut-semut tu....betapa susahnya nak cari makan...tambah plak time ekonomi gawat cam sekarang...mesti ramai semut yang dibuang kerja....mesti ada semut yang bunuh diri..semut tak makan...semut yang tak leh kuar duit dari ATM...

Selaku spesis yang hensem dan baik hati....aku memutuskan untuk melakukan tindakan murni..








Berkongsi ayam goreng......aku letak tulang-tulang sekali....ala..tulang tu pun ada isi lagi.....dan tak lupa seketul isi ayam kat sebelah.....dengan laju diorang semua keliling ayam goreng tadi....aku tersenyum....




Aku sangat pasti mereka sedang berpesta dengan riang-ria...ulat yang mereka angkut pun letak tepi ja....ayam goreng tu baii.......



Jangan buat wet party sudah......aku pijak seko-seko....

5 comments:

Anonymous said...

ko ptut buat kebajikan kat aku gak... cbe sedekah kat aku duit dlm seribu dua kat aku. kan bgs. di kala2 aku kesengkekan xdpt ptptn lg nih... mmg mulia kalo ko wat cmtu kat aku. hwaaaa...

Saya said...

mulianyaaa..

ini semut karnivor..

lain kali bawak la ayam sekor..sure diorg berdoa utk kesejahteraan anda..

momentinlife said...

huhu tunjuk la iklas tu sket..
tulang abis dh tu... haha

kotaklimasegi said...

murni sungguh hati anda...

StingRay said...

top: dai aku sedekah duit tu kat ko...baik aku buat guna meminang ko..lagi pekdah...haha...

saya: tak leh banyak-banyak...ekonomi meleset....haha..

moment: ada lagi la isi.. =}

arfah: wellllll....u know meee....haha