Thursday, March 12, 2009

PBSM 2

Lokasi: Sek Men
Masa: 1997 (Form 1)

Lepas aku masuk PBSM yang ramai gila perempuan tu....aku jadi menggeletar tak tentu hala.....gila ngilu...x da membe....last-last ketua komandan bagi arahan untuk buat kumpulan yang ada 10 ahli....dan dia menyebut nama yang telah siap dibahagikan dengan lantang...

Nama aku disebut.....aku menunggu dengan penuh sabar nama ahli kumpulan aku yang lain dipanggil.....akhirnya semua kumpulan siap dibentuk.....setiap kumpulan ada 10 orang.....dan untuk kumpulan aku.....ahlinya terdiri daripada 9 perempuan dan seorang lelaki....dan lelaki tersebut itu ialah aku......bodoh betul....aku mula rasa menyesal masuk persatuan nih.....

Pada petangnya kami berkumpul lagi selepas solat jumaat.....kami diberikan aktiviti berbentuk latihan kecemasan...setiap kumpulan kena ikut laluan yang telah ditetapkan oleh senior-senior....laluan tersebut akan ada checkpoint.....

Tugasannya ialah membawa orang yang cedera selamat keluar dari kawasan bahaya.....maka salah seorang kena jadi orang yang cedera....dan tugas ahli lain adalah membawa 'orang cedera' tersebut ke checkpoint terakhir.......

Kumpulan kami berbincang untuk menentukan siapa yang patut jadi orang yang cedera.....dan mereka semua menyuruh aku jadi orang cedera....aku bantah.....tapi 9 orang tersebut yang terdiri daripada pelajar senior dan yang sebaya dengan aku mengangkat tangan tanda setuju.....1 undi lawan 9 undi....korang pikir la sendiri.....memang tak menang....

Akhirnya tubuh aku dibalut dengan bandage dan pelbagai ubat yang ntah hapa2......maka bermulalah kejadian ngeri bagi lelaki suci seperti aku yang tak pernah sentuh dan disentuh oleh orang perempuan......setiap kumpulan diarahkan untuk mengusung 'orang cedera' ke setiap check point...

Dalam kes ni....aku dengan laju dan rakus diangkat dan diarak oleh 9 orang perempuan mengelilingi kawasan sekolah ...abes dipegangnya...gila geli.....kumpulan lain yang selisih dengan kumpulan aku tergamam....sebab hanya aku seorang lelaki yang diarak ari tu......sejam lebih jugak aku diarak...beberapa kali aku mintak tukar orang sebab aku tak nak diusung....diorang tak stuju....perjalanan diteruskan....

Bila sampai checkpoint terakhir......

"Wah...best la engkau eh....perempuan usung kau keliling sekolah....." ujar ketua komandan kat aku sambil melempar tepung kepada ahli kumpulan lain yang baru sampai.......


















Aku diam membisu......badan aku telah disentuh......aku telah ternoda........

13 comments:

kotaklimasegi said...

huahhuahuhauahuahua...


ko suka kan sebenarnyer...

ezzati said...

:p..alalalalal..malu2 tucing lak..




meh nk pegang sket...auchhhhh

Anonymous said...

takpe itu pendedahan tu, haha

ierma said...

errr....
mesti dah tak suci lg kan....
hahahahahaha

vidadarisakura said...

anda dirijek!



haha

DramaQueen said...

eleh...ko enjoy kan kucen.. pandai la ko ternoda konon...

Misya Idris said...

batal air sembahyang heheheh

hanie said...

ahahaha...
ade geng rupenye...
ex ahli pbsm jgk ni..
tp yg knal..kain anduh tu jek..
lalalalala

~gUrL in pUrPle~ said...

tah... padahal dalam hati ckp "tolonglah pegang tolonglah".... kahkahkah.... =p

Anonymous said...

hahha... hampeh la kau nie... dalam hati syok... kelakar2...

Jard The Great said...

klakar la komen2 diorg nih.. haha

ps: aku kenyang...lalalalaa...

Saya said...

haha..berjoget ko yea kene pgg dgn pompuan..nasib baik ko x kene heart attack..klu x..sure arwah dah time tuh..ngeh3..

Anonymous said...

ko suke kan? kan? kan? hahah