Wednesday, March 25, 2009

Pagi yang hensem 2

Dalam perjalanan ke opis tadi....aku singgah jap beli nasi lemak kat taman aku.....sarapan masyarakat marhain cam ni le...nasi lemak je memanjang..memang tak sehat.....pasni kena mula jogging sambil lompat bintang disertai dengan kenyit-kenyit mata lah...


"Kak....nasi lemak satu....letak telur goreng ye kak.."
"okeh.....lewat arini...tak keja ke dik?"
"saya lewat pun x pa kak...janji keja siap..bos saya baik..."


sedang akak tu isi nasi dia pun meramahkan diri beliau lagi memandangkan hanya kami berdua ketika itu.....tiada orang lain....siapa yang tak nak berbual dengan orang hensem kan?


"Adik keja mana ni?..."
"Ampang kak....."
"Jauh tu.....adik keja kilang ke?.."


See?...walaupun aku programmer terulung...aku sangat 'humble' di luar sana...bersembunyi di sebalik kesederhanaan....

Hanya jeans lusuh dan baju tshirt berusia 8 tahun.....cuma 'the choosen one' sahaja yang dapat 'melihat' aku......

13 comments:

cipan said...

the chosen one cm dlm citer matrix tu eh?

jom follow aku jog..smlm aku da start.tp biasa la..xde amoi2 cun utk dikenyit2 cume yg ade auntie2 n uncle2 yg bercucuk tanam di petang hari.

kotaklimasegi said...

yolah sangat nyer...

Noli said...

erkkk!!tercekik nasik lomakk!!!

vidadarisakura said...

kenapa tafsiran aku lain dari ko ar?


aku saspek muka ko cam indo..tu pasal kakak tu cakap ko keja kilang..

kan?



kan?









kan??????????????
























haha!

~gUrL in pUrPle~ said...

hahahaha.. xtahulah den nak kato apo... huahuahua

hanie said...

the chosen one??

hoh....

ank buah ayah pin ke weh..

hahahahahaha XD

vida: aku sokong ko..
wahahaahahh

cik selamah kundang said...

pkai jean ke hang pkai kain pelikat??tu pasal dia suspek indon keje kilang.tgk cam aku..pkai jean ngn tshirt gak..masa beli nasi lemak makcik tu suspek aku model.cepat2 aku pertahan kan x.adoi2.makcik2 zaman skrang

Aima Othman said...

aku stuju ngan vida!!! hahahhaha :p

tu arr...aku pakai jeans and t-shirt dan galas beg leptop...org kate...adik nak gi skolah ke? hehhehehe...lagik humble :p

DramaQueen said...

kucen..dasat la nko cen.. kira nko ni cam low profile la.. kira nko ni sbenarnya riban2 arr duit nko sebab nko keje best..

apekah...kerja kilang akak tu kata nko.. ternyata mata dia bukan the chosen one!

Anonymous said...

kate hensem.. org hensem pki serabai masih hensem maa... haha.. cbe tiru gaye jack sparrow... tetap kacak weh. huhuuh.. :P

Anonymous said...

haaha.. ksian ko... elok2 keje y mashyur.. kene cop keje kilang..

apekah kak itu tidak tahu keje kilang masok kol 7 daaa...

StingRay said...

cipan: jom..kita tgk sapa semput dulu..ha ha ha ha

arfah:yo la tu...=p

noli: makan tak bismillah la tu..ahaha..

vida:sebab ko memang dengki kat aku... =p

gurl: tak perlu berkata-kata...cuma memahaminya sahaja sudah cukup...haahha

misz: ayah pin?...jumpa ayah pin aku terajang terus...memang dasar sesat punya orang....oppss... emo... hahhaa..serius la..aku teringin nak sepak ayah pin...apajadah orang bleh ikut dia..pelik aku...

mooney:ko ni tak paham la..makcik tu nak bagi ko datang beli kat kedai dia selalu....hhahahaa....

aim: wow..berpakat dengan vida?..ish ish ish..

gig: x pa..kakak tu bz berniaga...tak perlu beliau disalahkan...keh keh keh....terima kasih kerana memahami....bodek? hahaha...

top: jack sparrow tiru dari aku lah tu....ko x tau?..haha..

devoted: aku hanya pekerja biasa...(amacam?..humble tak?) haha..keja kilang pun best woh...awek ramaiiii....

Saya said...

org2 yg tawaduk mmg diperlukan dlm dunia nih..

taniah..~~