Thursday, March 19, 2009

Nizam

Lokasi: Stesen Bas SmallVille
Tahun: 2002 (Blajo kat Matriks)

Aku kuar dari rumah dengan penuh gaya mutu keunggulan....bawa beg berisi pakaian....cuti ujung minggu sudah tamat....aku kena bergegas ke Arau.....orang kampung yang melintas melambai-lambai tanda selamat jalan.....aku balas dengan sopan.....budak-budak kg senyum-senyum tgk aku sambil kayuh beskal....bukan senang diorang nak tgk orang hensem macam aku selalu.....gadis-gadis kampung apa lagi....ada yang tak nak alih mata memandang aku.........

Seperti biasa...aku ke sana naik bas....turun Alor Star...dari Alor Star ke Kangar....pehtu naik bas ke Arau lak...turun bas kena jalan kaki dalam 2km masuk ke dalam......gigih kan aku mencari ilmu?

Ok...berbalik kepada situasi aku tadi.....aku tiba di pekan Smallville dengan selamat...di pekan ini aku menunggu bas ke Alor Star......sedang aku menunggu bas..tiba-tiba kelihatan sahabat sematrik aku....si Nizam.....aku bersalaman tanda akrab....kami berbual-bual mesra.....sambil berbual aku da nampak bas datang.....awek-awek pun ramai tunggu bas...tiket aku dah siap beli....dalam hati tertanya-tanya yang mana satu awek akan duduk sebelah aku..........aku TERUJA!....hahaha......

Bila naik ja bas....aku duduk cepat2 tepi tingkap dengan harapan ada awek akan mintak duduk tepi tingkap (selalu berlaku).......aku tunggu dengan penuh debar...awek-awek ramai betul aritu......cun-cun lak tu....budak sek agama Alor Star.....peh....comel-comel yarabbi...putih gebu......

Di celah-celah awek tersebut....kelihatan Nizam tersenyum kepada aku......dan dia dengan laju duduk sebelah aku sambil tunjuk tiket yang mengesahkan dia akan jadi teman aku sampai ke Alor Star...













Aku pandang ke luar tingkap sambil cakar-cakar kusyen bas.......

17 comments:

Myn ♥ Zugha said...

keh3..
ha..tu la..niat xbaek...

paiseh said...

oit oit!! lu rosakkan harta benda awam! juvana betol!
hahahahhaa,,,!

Anonymous said...

awak tak tahu ke, nizam ada hati kat awak? hahaah

Misya Idris said...

hhuhuhu besh besh..

kotaklimasegi said...

hehehehe..

mampu gelak jer..

Anonymous said...

haha... hang nie merapu xhabis2... tapi xpa.. kelakar... haha.. aku dah makin suka baca blog kau sekarang... huhu..

momentinlife said...

ye eh?
aku mmg suka duk tepi tingkap.. tp tidak klu lelaki duk sblh.. cm bahya je.. ahaks!~ =D

Cikgu Ije said...

hua3!! nizam kat sebelah ok ape~ huks.

*penah alami situasi berjalan kaki masuk dari luar ke matriks arau tu.. jauh!

Super Nia Hana said...

ahahahhahaha..
sib baik kit atak pernah duk bersebelahan noooo
ngeri weyhhhhhhhh

ko ngan nizam sahabat sejati arrr

Aima Othman said...

nasib baik ko cakar kusi..kalau ko cakar nizam..lagik haru..hahahahaaha :p

cik penguin said...

haha. padan muka, =P

Noli said...

hahaha..i ske sikap si nizam itu...kagum kagumm...hahahhahahahahahhaahahahhahahha

hanie said...

oo...
kusyen bas yg berlubang tu..
ko nyer keje la yer..

hahahah

ijan said...

haha... musti perjalanan tu terasa teramat jauh...

cik selamah kundang said...

ko rasa kt stesen tu..antara awek gebu tu aku ada x??sebb aku yakin aku pun nak balik kmp gak time tu (sambil beryakin sangt).

Jard The Great said...

oits!! mata keranjang plak hang nih..

ps: aku dah agak dah..

StingRay said...

zugha: niat baik tu....nak cari menantu mak..haha

paiseh: tercakar beb...tak sengaja..hahaha...

airah: ha...nak kena sepak cakap le..haha..geli aku sama spesis nih...

tiger: sengsara woo...

arfah: ko memang....gelakkan aku je...hehe..

sufi: silakan..baca-baca..jgn malu-malu..free je..hehe...tq.. =}

moment: jgn risau...aku tak bahaya..haha..

ijechan: ko study kat situ ke weh?

hana: ala..macam ke ko kenal aku..haha...

aim: aku takut dia cakar aku balik...sakit woo..

cik siti: sampai hati...sob sob..

noli: suka nizam eh..nanti aku panggilkan....nak? hahha..

misz: aku buat kerusi bas ke alor star je..haha..

sultan: betul beb...jauhh je rasa..macam ke Mekah....haha...

mooney: weh....ko pun student arau gak?..haha..

jard: alah...mata aku..sukati le..hahaaaa