Thursday, March 5, 2009

Hujan

Lokasi: Kampung
Tahun: 1992 rasanya...

Aku baru sudah solat jumaat.....hujan lebat bukan main.....aku dengan membe aku...Subhi..berteduh bawah papan tanda masjid kat luar pagar ...jemaah yang lain ramai lagi lepak dalam masjid...hujan lebat sangat.....

Aku tgk hujan tak nak berhenti dah.....aku pun bagi cadangan kepada Subhi untuk redah hujan...rumah kami dalam 300 - 400 meter ja dari masjid....

Kami pun berlari kencang......dengan kain pelekat kami berlari dalam hujan...memang seksi habis.....sampai simpang masuk rumah aku....aku pun belok...Subhi pulak straight sebab rumah dia depan lagi.....aku lari dengan cool....aku tersenyum melihat Subhi lari....lintang pukang......

Elok aku belok masuk....aku pun lari dengan tenang...tapi laju.....kontrol macho walaupun dalam hujan.....macam iklan dalam tv....

Tiba-tiba entah dari mana ada sekor biawak besar.....memang besar gila....tahap buaya aku rasa...melintas depan aku......memang laju gila biawak tu lari......pengalaman aku menonton rancangan dinasour yang saiznya lagi besar dari biawak gagal menenangkan aku......aku terkejut melihat biawak tersebut.....amat takut...amat ngeri...... (sila bayangkan biawak besar dengan pergerakan kaki berpusing hampir 360 darjah sedang bergerak dengan amat laju di dalam hujan sambil lidah jelir-jelir....)

Larian macho aku tadi serta merta bertukar kepada larian lintang pukang sambil jerit-jerit ketakutan macam orang hilang akal sambil menuju ke rumah........kasut terlucut entah ke mana.....











Aku rasa kain aku pun terlucut lah masa tu.....




update : kasut => selipar....

8 comments:

hanie said...

tu kl biawak tu tgk..
terus dia terbang kot..
hahahaah

[pehh..word verification kali ni "ingin"..ahahaha ingin apakah?]

momentinlife said...

hehe bole.. aku bole bygkan..=D

Myn ♥ Zugha said...

agk2 berape rmi org pitam sekirenye melihat kjadian ini..hihi

paiseh said...

g semayang jumaat pun pakai kasut?? mcm semayang raya dah.. hahahahahahaa..!!!

DramaQueen said...

hish... nko ni kucen.. lengkali pakai belt.. malu la bongleng kain nya ilang ntah ke mana...

hehehehe... malu nampak dek biawak tu.. nko ni pon...

Anonymous said...

aku pernah tgk biawak besar budak 5 tahun... mmg ngeri... macam boya jer... cuma lidah terjelir... takut giler siot... lebih lagi bila tgk dia tgh makan bangkai kucing... huhu

Noli said...

agknye biawak tuh terkejut tgk ko x?

vidadarisakura said...

haha!

penakut biawak!