Tuesday, May 19, 2009

Ayam Kampung

Aku lepak-lepak blakang umah sambil bawa nasi lebihan semalam untuk diberikan kepada ayam-ayam kampung yang berkeliaran.

Aku tgk ada sekelompok ayam betina lepak2 bawah pokok....bergosip lah...apa lagi....pastu ada sekor ayam jantan lepak tak jauh dari situ.....tunjuk macho walaupun kais pagi makan pagi...muka penuh serius...mungkin sedang fikir kat cacing kawasan mana yang bagus untuk di kais petang nanti....ataupun mungkin juga sedang memikirkan nasib harga ayam yang sedang naik turun.....

Aku pun tabur nasi tadi kepada geng-geng ayam betina....dengan serta merta ayam jantan tadi menerpa dan menguis-nguis nasi dengan kecoh dan ayam-ayam betina yang tengah sibuk bergosip tadi terpaksa 'meminta' kebenaran untuk makan.....

Bila ayam betina tadi dah da kenyang.... ayam jantan tadi akan pilih ayam betina mana yang dia berkenan untuk 'ehem-ehem'........peh...








*******terdiam*******











Aku nak cuba tabur nasi lah kat KL nanti....tgk kalau-kalau ada awek cun yang datang...

12 comments:

hanie said...

kl ko tabur kat cokit ke..lorong hj taib ke...mesti ramai yg serbu..
hahahahaa!!

makwe joni said...

try lh..

tp sblm try ko bgtau aku dulu..

sng aku nk report ospital mental

Milimilo said...

tabur duit laju r yg dtg..haha

Syazni Rahim said...

btol2...sila tabur duit..hak hak~

DramaQueen said...

cuba la..klu berjaya nnt ko post pic k.. aku nak tengok!

pari pari syurga said...

rmai ler mak2 ayam yg dtg kerumun ko nti...
wahahaha...
time tu ko byk pilihan..
hehehe.

~gUrL in pUrPle~ said...

isk3... itu ayam murahan... pergi jer kt port diorg... taburlah nasik... hahahahaha

Aima Othman said...

nasik? org tak makan nasik laa skrg ni..org makan pizzaa....cube ko tabur pizzaa ke..makaroni ke...kenny rogers ke..hehehhe :p

StingRay said...

misz: kawasan ngeri..x nak aku..haha

citah:ko memang suka ngan hospital mental..pernah tggal sana?

mili: baek aku masuk politik kalu camtu..hahaha

syaz:kad kredit?..buleh?..haha

gig: segan lak nak cuba..haha

pari: kena 'patuk' ngan mak ayam abes la aku..haha

gurl: kat mana port ayam mahalan?..haha

aim: tabur nan cheese buleh?..haha

FarA said...

xyah kl. awek cun ramai dekat Miri. jom jom

~gUrL in pUrPle~ said...

kat rumah saya.... hahaha....
bukan setakat mahalan bahkan xternilai oleh wang ringgit & sewaktu dengannya...huhu

Kapten Luffy said...

cic kek!