Sunday, December 21, 2008

Lihat mataku......

Situasi 1:
Lokasi:dalam bas ekspress balik kg..


Bas baru meninggalkan pudu...perjalanan sangat mendamaikan....kedamaian tersebut tiba-tiba dicemari dengan bunyi sembang dan gurau senda sekumpulan keluarga di belakang bas tersebut....

suasana ketika itu sangat tidak menyenangkan.....sangat bising dan 'terlalu' meriah...dengan gelak tawa mereka....dengan anak kecil mereka yang buas.....aku lihat ramai penumpang lain sudah mula pusing muka ke belakang..tanda tak puas hati.....

tiba2...ada sorang pompuan melayu menjerit kepada mereka...menyuruh mereka diam...namun sia2...mereka tidak mempedulikannya.....

suasana semakin bingit....

Bengang...aku tegakkan badan aku........pusingkan kepala aku ke belakang....mencari punca titik kebisingan tersebut...dan aku nampak seorang remaja lelaki yang sedang bergelak tawa laksana dia sorang ja dalam bas tersebut.....

aku pandang tepat ke matanya.....beliau terdiam....aku beri isyarat satu jari di mulut dengan mimik muka penuh serius....dan beliau terus mengangguk...kesemua mereka terus diam....

suasana sepi semula....... perjalanan diteruskan.....





Situasi 2:
Lokasi: Panggung wayang.

Wayang telah bermula....aku menumpukan perhatianku di hadapan.....

tiba2 di belakangku ada orang berbual dengan kuat.....

"cong ceng cong ceng cong ceng piau piau..." aku mula rimas....

'krup krap krup krap krup krap..." bunyi kunyahan pop corn laksana orang kebulur...

"cong ceng cong ceng".....


aku hilang sabar...aku bayar tiket bukan nak dengar makhluk2 ni berbual.......celaka...


aku pusingkan kepalaku....lihat mereka yang tak abes2 berbual......kemudian mereka melihat aku semula.....dan serta merta suasana sunyi.........

"krup krap krup krap"...hanya bunyi kunyahan pop corn kedengaran....dimaafkan...




memang jenis tak boleh dibawak ke majlis kedua-dua spesis nih......





KESIMPULAN
Mata aku warna coklat.....

10 comments:

ezzati said...

waaauuu..nak try bole?

Anonymous said...

KESIMPULAN
mata ko warna coklat?
ingat nk jadi warna merah sebab menahan marah~

Atiey MN said...

fuyooo..coklat..

Firol said...

waa..main jeling je....boleh senyap..kalau jadi cikgu ni,,budak sure bleh ikut ckp

Cikgu Ije said...

wooppps!

boleh jadi cikgu disiplin ni. ha3

Debot said...

hahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahhah!

Noli said...

perghh..kalo camtu boley coklat mata itamku..

Melayu Jawa said...

Tapi seyes ah...aku memang tak ble bla dengan org2 yg tak reti bahasa cam tu...huhu..aku pun pernah marah, tapi tak jadi coklat pon mata aku..muahahahaha...

bell said...

ko ni garang ye. takuttt... :S

StingRay said...

ezzati: Bley je nak try..haha..

Me: org mata coklat ja ada kuasa camtu..haha..

ati: tu la..tu blum mata biru lagi tu...hoho...

Firol: Kalau budak2 aku tak jeling dah...jegil terus...=}

Goasop:Aku tak suka jadi cekgu... =}

beda: panjangnya ko gelak... ish ish..

noli: x pa..bleh kalerkan balik..water kaler banyak... =p

melayu jawa: tak perlu marah..cuma bengang sikit ja...cuba lagi.. =}

bell:aku baik la... =} =} =} =}