Tuesday, December 16, 2008

HapaCrita TIME MACHINE 11 - Cheezy Wedges

"aku pinjam duit ko besok ahh...ko gaji besok kan?.." ujarku....
"ha'ah...besok kita makan cheezy wedges nak?" balas membe ku plak..
"pastu kita main boling ke...tgk wayang ke..best gak...".... aku mula memberi cadangan yang agak grand...mula melampau-lampau....


begitulah hidup aku dengan membe baik aku..masa mula2 kerja dlu..memang sadis..gaji cukup2 makan..gaji beliau awal sket dari aku..awal kira-kira seminggu...kami akan bergilir2 pinjam kalau sengkek....


5.30 petang besoknya...


"aku on da way ke opis ko..jap lagi aku singgah bank..check gaji.." membe aku antar sms...hati aku dah riang-ria..da nampak cheezy wedges dalam kepala...aku turun ke bawah...tggu kedatangan beliau...air liur da galak menari-nari dalam mulut....


tret treettt.....ada sms sampai..

"gaji aku tak masuk lagi..masuk besok...aku baru check...aku nak pegi makan char kuew teow ngan membe2 lain.." luah membe aku dalam sms..jelas rasa kecewa beliau...

air liur dalam mulut aku tiba-tiba berhenti menari sebentar..

tekak ngan perut aku memang da nampak cheezy wedges...check poket ada rm 3 hengget..buka wallet...kosong.....nampak kad atm cimb...aku pasti x da duit..tiba2 aku nampak kad RHB bank terselit nun jauh di antara sampah2 dalam wallet aku....


sepi....



aku pergi ke RHB bank kat blakang opis aku...cucuk2 tgk...kalau2 ada rezeki....dah puas aku cucuk sana sini...tekan itu tekan ini..tiba-tiba kat skrin terpampang ada rm 15 hengget...aku senyum penuh makna sambil loncat-loncat mini.....aku kuarkan rm10..

air liur aku terus sambung tarian yang terhenti tadi..

petang tu aku mengunyah cheezy wedges atas kriss evo sambil menangis terharu......

9 comments:

Jard The Great said...

haha. Tulah, mengidam sgt la tu.

norsaritanaini said...

boleh ker kuar...biasanya mmg kena tinggal 10 hengget kan kat dlm akaun...konpius????

Noli said...

haha..kalo pompuan ngidam kne sshkn laki..

kalo laki lak kne sshkn diri sndiri la kalo ngidam..

pelik tol org laki ngidam nih..hehe

StingRay said...

jard: bukan ngidam...tu nekad bai..nekad..haha

nor: RHB bleh tinggal sampai rm1.00...aku da cuba dah... =} dulu la..sekarang x tau...

Noli: Kami lelaki hanya manusia biasa...manja bila dibelai.. ( x berkaitan)...

haha..

~gUrL in pUrPle~ said...

laparrrrrrrr nyerrrr............. hmmmmmmmmmm...........

Firol said...

wahh..sadis campur menarik....

norsaritanaini said...

aku memang pantang...pantang NAMPAK...dek kerana tgk gambar cheezy wedges kamu ni, ptg kemarin, balik jer dr opis, aku terus menghala ke kfc...hmm..puas hati..dapat gak makan...hahahaha

Noli said...

haha..so belai la diri sndiri..xreti2 lagi..haha

JO said...

alahai. comelnya. eee. enuff said, u will have things that u badly want to have.


gratos.!