Wednesday, December 3, 2008

Semalam yang hangat 2

Jam 9.45 mlm....

"Bagi saya Big Mac satu set ya.."

"ok...pesanan encik akan dihantar sebentar lagi..terima kasih..."


KLIK!
telefon diletak.


manja betul suara pompuan nih...ujarku dalam hati...



aku tersenyum..menantikan ketibaan big mac aku.Aku sedang bayangkan kegebuan roti bege...kekenyalan dagingnya ,kerapuhan salad,keenakan sosnya ,kelentikkan kentang goreng dan kesegaran air berkarbonat yang sangat tidak menyihatkan itu.....ahhh..sungguh indah...

air liur aku meleleh.....


bodoh...




15 menet kemudian...
"x pa la..on da way tu.." pujuk hatiku...






30 menet pastu
"encik..saya dari mcd..da sampai kat ********..saya ada depan mamak ni...."
"oh ya..mamak tu eh..kejap..saya turun sekarang..tggu ya.." muka ku riang...

aku turun...namun haram kelibat penghantar tu x da..aku da agak..mesti sesat punya...ntah mamak mana dia sampai aku xtau..aku nak call balik x bley..sebab dia kontek aku dengan public phone..gila mengong mcd ni..sedia le hp satu kat bdk delivery nih..senang cust nak call kalau jadi menda2 camni...

aku naik ke opis..tggu panggilan dia balik...


sepi........


sunyi......


ngilu.......



45 menet seterusnya
"lapar gila......"






60 menet.
"ya encik....makan di sini atau bungkus?"
"makan sini ya...bagi saya X-MEAL dan cheezy wedges...wedges tu letak keju lebih ya...." ujarku sambil kontrol hensem depan kaunter...



==== gambar dari [ sini ] ====

mcd delivery?..ahhh..persetankan...biar la diorang terkial2 cari aku..
penat aku tggu kat opis....baik pekena kfc...

p/s:Kpd budak penghantar tu..aku tak salahkan kamu k?....jgn sedih2 kalau kena marah ngan bos kamu.....

12 comments:

~gUrL in pUrPle~ said...

JAHAT awk....huhu...

A For Ayu said...

hahaha..cian der..sy pun baru pas pekena kfc..hodrock..tp pesal sy mkn tak leh nari mcm lam tv tu pun..wakakaka..compius

Jard The Great said...

tak sistematik sungguh...

Wizza said...

kalo aku jd ko pun aku bengang
huh.
hangin lak aku bc hehe

StingRay said...

gurl : manada jahat..baik lah.. =}

a : lagi best pas makan otomatik terus gi berwuduk...masuk masjid..solat sunat..pehhh...hahaa


Jard: sungguh tak bersistematik..hehe

Queen : Bila aku baca aku rasa lapar..ahh sudah...gila perut aku ni..

Noli said...

lenkali order je pizza ke dominos ker..hakhak..

norsaritanaini said...

kamu ni..sian si bdk pengantar...haha..mlm2 masih di opis, rajinnyer..

ezzati said...

mengong jugak McD niee

StingRay said...

Noli: Kalau pizza ada bege..memang aku call..aku ngidam bege time tu.. =}


nor: ala..da nama penghantar..kalau x nak jadi penghantar..carik le keja receptionist...hehe...


ezzati: tu la..kesian dak penghantar..x best sistem penghantaran diorang...boleh kebulur cust kalo jadi camni..

Darab Dua said...

gua syak dia kena smpi tahap buat obertime cari opis lu nih.
heh!

StingRay said...

hehe...aku rasa..nama aku dah diharamkan oleh mekdi utk penghantaran lepas ni..

brat2104 said...

kwn aku jadi rider mcd gak.. dia kata, akhir bulan, gaji dpt sikit je (RM300)sbb byk burn utk petrol..

mcd x teringin ke nak pakai google map? boleh membantu gak la sikit2..