Wednesday, December 17, 2008

Saber Rider



Semalam aku pulang dari opis dengan santai sekali.....


Seperti biasa...aku suka dengar lagu time menunggang kriss evo aku...sampai mrr2 kat ampang...aku pun mula masuk mood tunggangan yang santai..sambil mendengar lagu lifehouse...sungguh tenang....


tiba2 lagu saber rider berkumandang....ya..saber rider...salah satu katun kegemaran aku masa zaman-zaman suci murni dulu....dulu citarasa kartun aku sangat tinggi...hanya kartun yang melibatkan sains dan teknologi sahaja mampu menggoda aku....kartun sekarang agak membosankan....sponge bob?...apa tu?....busan!......

bila masa ntah aku letak lagu ni dalam hp aku,aku pun x tau........bila dengar ja lagu ni tiba2 aku rasa bersemangat pelik....rasa berdebar-debar..rasa meluap-luap laksana sifat seorang penyelamat..seperti dalam katun saber rider yang selalu menyelamatkan manusia dari bahaya....

Semangat penyelamat tersebut membuatkan aku berfantasi seketika....secara tiba-tiba ...ada sorang apek mana ntah....menunggang motor dengan kelajuan yang agak mengerikan melepasi aku....tunggangnnya sangat merbahaya...melelong-lelong....dah le badan cikeding...ada ati bawak motor lelaju...bahaya woo...melayang...


---lagu saber rider masih berkumandang---


aku mula rasa tak sedap hati melihat situasi tersebut...jadi aku menggunakan daya penglihatan aku yang tajam hasil dari tabiat aku suka makan sayur-sayuran...dann......ya...aku jumpa!...aku lihat tongkat motor beliau tidak 'ditolak' dengan baik...menunggang dengan keadaan sebegitu sangat membahayakan diri beliau dan pengguna jalan raya yang lain....

Yaaa...saber rider akan bertindak!

Aku melihat apek tadi bergerak dalam kelajuan bunyi...jadi aku mula memulas 'throttle' dengan tangkas..enjin kriss evo mula buas...semua komponen enjin berfungsi pada kadar maksimum...err..dan minyak juga laju....x pa..hero x perlu pikir kos..hasilnya dalam masa 1/2 saat..aku dan kriss evo aku sudah berada dalam kelajuan cahaya...


---time ni lagu saber rider pada chorus---


dan aku akhirnya tiba di sebelah apek yang tidak sedar diri itu dengan penuh bergaya...aku bg isyarat kepadanya....beliau kelihatan sangat terkejut dan kelam kelibut...satu ciri yang tidak patut ada pada penunggang motor profesional....dan bila melihat beliau mula membetulkan kesalahannya...aku pun terus membuat finishing yang sungguh macho...aku terus bergerak dengan kelajuan 2 kali ganda kelajuan cahaya meninggalkan beliau tanpa memandang ke belakang......aku tahu..beliau sedang menangis sambil berterima kasih kepadaku.....begitu juga pengguna jalan raya yang lain...dan aku terus menuju ke metropolis kinrara sambil diiringi saki baki lagu saber rider...


nasib baik aku tak dengar lagu bola-bola api nyanyian acik spin time tu....

7 comments:

Noli said...

laa..lain kali request lagu wonderpets tau..
menolong org dlm kesusahan..kikiki..

~gUrL in pUrPle~ said...

wonder pets? haha... nice.... apa yang penting? kerjasama... haha.... hmmm... sponge bobpn besh besh besh sgt....... santai ma....

Anonymous said...

kami xkuat, kami xbesar bile bekerjesame sume jd mudah... wonderpets!!! hahaha! ade bangang sket lgu nih. huhuuh... ha, kalo ko dgr lagu bola2 api jd ape??

Atiey MN said...

bola bola apiiiiiii

panggil bombaaaaaa!!

Jard The Great said...

LoL

Firol said...

hahha..saber rider and the star sheriff...

StingRay said...

Noli,Gurl:Ni apa wonderpet pet pet nih....aku x kenal langsung..aku rasa ni crita utk dak2 pompuan ja la...

Top:kalau aku dengar lagu bola-bola api aku leh kejar apek tu sambil nari2 atas motor....wartawan metro mesti letak kat muka depan kalau dia nampak aku time tu....stended metro la...

ati:Panggil bomba..pastu ajak nyanyi sama2..mau dihempuk dengan paip air..

Jard: Lol jugak!

Firol: Yeahhh!!...penyelamat!..hehe