Monday, December 22, 2008

HapaCrita TIME MACHINE 13 - Gulai kenduri

Lokasi: Rumah atuk..
Umur: 5 @ 4 tahun.....


Bapak aku: "nak gulai tak?..." ujarnya sambil menceduk gulai dalam mangkuk.....
Aku: "tak nak! tak nak!....."...ujarku kembali sambil buat2 gaya menolak....


Bapak aku ceduk jugak gulai tersebut.....

Aku:"tak nak! tak nak! tak nak!.." aku meronta.....aku membantah....buat aksi paling ngada-ngada..


Cedukan gulai tadi dengan lancar rupanya masuk ke dalam pinggan bapak aku.....bapak aku terpinga-pinga melihat reaksi aku....begitu juga membe2 bapak aku yang sedang makan sekali...mereka gelak...

perasan!...


aku malu....



p/s: rindu ahh kat mak bapak aku....balik ahhh kejap mggu ni....korang bila last balik jenguk mak bapak korang?.....

4 comments:

Noli said...

apehal pasan sgt..haha

~gUrL in pUrPle~ said...

hehe... bestkan perasan.... haha

Misya Idris said...

eheheh klakar

norsaritanaini said...

perahsantan betul la ko ni kan..dr kecik bawak ke besar...hahahahhaa...