Monday, December 22, 2008

Kurang Matang

Aku berjalan-jalan di hujung mggu yang santai....cuaca bagus..aku gembira...


Kegembiraan aku tidak lama..apabila aku nampak sekumpulan budak2 lelaki yang berumur belasan tahun..lebih kurang 5 @ 6 orang ahlinya berjalan menuju ke arah aku....rambut mereka macam balung ayam..tercacak tegak..berkilat tanda penuh dengan minyak....pakai cermin mata bapak besar...gaya jalan nak 'ROCK'....kelima-lima belia tersebut da macam klon..sama pesen..sama gaya....mulut kunyah-kunyah chewing gum tak habes-habes...jenis kunyah2 sambil tayang chewing gum..pastu kunyah-kunyah sambil buka mulut luas-luas....sungguh tak profesional....teringat aku kerbau kat kampung..yang mulutnya mengunyah rumput tak habis-habis....

kelihatan 'ketua kumpulan' mereka berjalan di hadapan sekali.....gayanya sangat hebat...

Pada masa yang sama ada sorang pakcik menunggang motor ex5 melintasi mereka..menuju ke arah aku....


POMMMMM!!!!


Pakcik tadi sungguh nakal..beliau tertindih sebotol plastik minuman yang kosong...bunyi letupan tersebut agak kuat....


Sekonyong-konyongnya...pada masa yang sama...sayup-sayup kelihatan di hadapan aku... 'ketua kumpulan' tersebut yang terkejut dengan letupan tadi sedang melompat tinggi di udara...disertai dengan luahan latah-latah yang mencuit hati...


pipi dan mulut aku kejang sepanjang hari itu...

7 comments:

Cikgu Ije said...

ha3. rock la sgt. =P

hegira said...

ada jugak eh.

Noli said...

hambikk ko..haha

Atiey MN said...

har har...

ezzati said...

ingatkan pakcik tu langga ko...fuhhhh

JO said...

hahaha kelakar la itu junior punk rocker heheheh. beh orp kalo ada
org melatah gila2 punya around ni.

slant

Hashauda said...

hahahaha!!! penat gelak!