Monday, December 14, 2009

Sepagi di Sunway Pyramid.

Lokasi: Sunway Pyramid.
Tahun: 2007

Aku buka mata dengan ceria.Hati dah gedik-gedik.Ada acara yang best pagi hari sabtu.Untuk buat acara ni lagi menarik,aku ajak membe serumah aku.Nama dia dirahsiakan.Tapi aku panggil dia Robel.Comel kan nama beliau? Ok la,aku cerita nama sebenar dia.Nama dia Hanif.

Macam mana boleh jadi Robel? Cuba pegi tanya kat kaunter pendaftaran nama-nama samaran.

Malam sebelum tu,abang aku ada call.Dia tanya nak tak tiket free ke Sunway Lagoon.Heh,aku yang masa tu sibuk bernafas,terus bercakap 'ya' tanpa banyak soal.Sekali sekala seronok jugak mandi kat tempat yang orang ramai pakai dedah-dedah ni.Busan jugak mandi dalam bilik air kat rumah sewa aku tu.Nak berenang pun susah.

Lepas bersiap lebih kurang,aku masukkan pakaian mandi ke dalam beg.Cermin snorkling pun aku bawak jugak.Ok...aku tipu.G-String aku tak bawak sebab aku memang tak pakai g-string seumur hidup aku.

Selesai bersiap,aku dengan Robel pergi ke Sunway Pyramid naik motor.Masa ni Robel tak beli kereta lagi.Masing-masing naik motor.Masa naik motor tu,hepi toksah cakap,siap nyanyi-nyanyi lagi dalam hati.Dah le tak mandi langsung.Buat apa nak mandi,kan nak pergi mandi kat Sunway Lagoon.

Akhirnya kami berdua sampai.Aku call abang aku.Sembang punya sembang,aku jumpa abang aku.Lepas amik tiket,aku ngan Robel menuju ke pintu masuk Sunway Lagoon.Hati dah riang-ria.

Keriangan aku tak bertahan lama bila aku tengok ke arah pintu masuk.

Orang ramai bertolak-tolak.Ada jugak yang sampai jerit-jerit.Orang yang buat Haji kat Mekah lagi berdisiplin aku rasa.Bayangkan nak masuk kena berbaris.Bertolak-tolak.Barisan di depan aku,bermula dari tangga turun ke Sunway Lagoon yang tinggi tu,pastu dia patah balik naik ke atas,pastu patah balik turun ke bawah.Gila panjang! Kat Lagoon pulak,orang bukan main ramai.Penuh.Sungai Ganges kat India tu pun tak sesak macam ni.

Setelah memikirkan logik akal,aku ngan Robel bersepakat untuk membatalkan acara mandi-mandi.Untuk menenangkan hati yang kecewa,kami pergi bersiar-siar dalam Sunway Pyramid sambil galas beg.Muka seko-seko tak mandi.







Muka aku masa tu,kalau tengok dari jauh,macam orang baru balik dari bukit cari petai.

11 comments:

Hazzy Ishak said...

kesiannye hajat terkesampaian...

Anonymous said...

baik ko gi mandi sungai..lagi best

jimah said...

hahahaha.. kesian giler.. len kali, tdo awal2 depan entrance tu.. dye bukak je, tros masok n mandi.. heheheh..

Ann said...

bau kambing seko2..hehe

Unknown said...

Patutnye ko ajak aku. bleh mandi kat tempat lain.. hahaha!

lezi-moskito said...
This comment has been removed by the author.
lezi-moskito said...
This comment has been removed by the author.
RedLife2Love said...

hehe..kelakar la cite nih...kesian korang kempunan nak mandi manda kat sunway lagoon.. =P

aYu Luv Mak said...

mak aiiii..mcm lps cari petai..sure bau haprak kan kan..!! aduhhh....

Sharif John said...

mandi kt sg klang je bro haha

..::Cik Paten::.. said...

sanggup ko x mandi ke??? semata2 nk pg sunway tuh.adusshhh....