Monday, December 21, 2009

Malam Yang Blues 4

Perut tiba-tiba memulas.Setelah bersoal jawab dengan perut,aku memutuskan untuk pergi makan.Aku tukar kostum batman yang aku sedang pakai kepada gaya santai berseluar pendek.

Aku berjalan menuju ke kereta.Kereta aku parking jauh sikit dari rumah.Depan rumah aku penuh dengan kereta.Tempat aku parking tu depan rumah kosong.Seram jugak sebab pintu rumah tu terbuka.Buleh nampak kelam-kelam dalam rumah.Kalau ada Lisa Surihani dalam rumah tu,buleh jugak rasa hati berbunga-bunga.

Aku tekan butang,kunci kereta terbuka.Aku masuk ke dalam kereta,tutup pintu,masukkan kunci dan terus menghidupkan enjin.

Elok enjin je enjin hidup,tiba-tiba ada bunyi hilaian tawa dari kerusi belakang.Baekkkk punya hilaian tawa.Macam pontianak.Darah aku berderau.Hati waja dah kecut.Kaki dah kaku.Mata dah tak pandang belakang.

Setelah 3 saat dalam keadaan kaku,tiba-tiba hilaian tawa tadi bertukar kepada lagu-lagu cinta maha meleret.


Benci betul iklan radio jenis tak kena tempat dengan masa nih.











"Ala..itu pun ko takut Jamil?" perli Hati Waja yang baru keluar dari tempat persembunyian.

7 comments:

Anonymous said...

hahahhaha!aku sokong hati waja ko

ezzati said...

pasti ke radio tu....

Siti Nur Aminah said...

tau takpe..ikln radio skrg xle cye..tu yg mls on tu

alhariesz said...

betolla....aku pun pnah tkena... siot je radio tuh...nasib tak terkucil... HAHA

*dihitung2, dah 2kali aku baca name Lisa Surihani dlm entry2 ko...tu yg aku keep track la.. apo laie, masuk le meminang... harharhar...

ayin said...

Depa rumah aku penuh dengan kereta
-----------------------------------

sebetulnya:depan
depa=mereka dlm loghat utara
wink:P

Lazyf said...

hahahahahaha...

BATMAN pun takutkah???

hahahahahaha...

StingRay said...

life: wah wah.....nak kena? hehe

ezzati: sungguh..radio....haha

aminah: abes tu? suka dengar lagu krismas?(tak berkaitan)

alhariez: tu macam penyeri je...haha

ayin: tq beb....da betulkan dah...hahaa

lazyf: batman hanya manusia biasa yang tergedik-gedik nak jadi kelawar. =)