Wednesday, December 9, 2009

Mak

"Cari la kerja dekat-dekat sini....dah lama dah merantau." ujar mak aku di dapur ketika aku sedang menolongnya membasuh pinggan kat sinki dapur 3 tahun lepas.

Dia cakap menda tu selepas aku dapat panggilan interbiu pertama kat KL.Mungkin dia tak nak aku berjauhan lagi.

Sampai sekarang terngiang-ngiang dalam kepala aku.

Aku rasa aku kena tunaikan sebelum terlambat.Terlambat samada dia pergi dulu,ataupun aku yang pergi dulu.Ya,jam biologi aku seolah-olah sedang memanggil-manggil.






Ada kerja (IT) kosong tak kat Kedah? SP ka..Aloq Staq ka...Kulim ka...habaq maiiii.......

Kat California tak nak...nak kat Kedah ja.

Jangan jadi degil.

9 comments:

Super Nia Hana said...

kt kulim cuba ko recce kt kulim hightech

Unknown said...

MBAS ade kosong rasanya.. kalau ko nk, aku rekemenkan..

StingRay said...

hana: baekk...=)

kom: MBAS tu kat mana? =p

Super Nia Hana said...

majlis bandaraya alor setar
adoii..kalo ko dapat mbas ,TERPaksa le ngadap ko pasneh
ahahahaha

Ann said...

huhu mcm mak aku la...ak dh hdup mrantau kt negeri org since f4..

Anonymous said...

kat menara aloq staq ada tak....hehehe

LanaBusyBee said...

hurm..aku pun dok mencari keja kt kedah ni huhu, kang kawen dok jadi weekend wife lak, xmooo huhuhu...penah aku dpt keja kt anak syarikat uum, dan position yg mmg aku sgt suka, taaaapi huhuhu, gaji yg ditawarkan 3 kali ganda sikit dr gaji aku sekarang huhuhu...terpaksa tolak, klu x, xleh nk survive huhuhu

kimomoto said...

kat pesta sungai nibong la..aku dengar diorng nk pkai orang psng2 funfair punye brg...tp ke penang ckit la..

brat2104 said...

gudlak!