Wednesday, December 16, 2009

Kipas Hangin.

Badan melekit.Aku tak selesa.Nak bagi badan tak melekit kena mandi.Aku capai tuala dan menuju ke bilik air.Masa nak masuk bilik air,aku tgk kipas angin aku dah berhabuk.

Tanpa pikir panjang,aku bukak kipas kesayangan aku satu persatu dan bawak masuk dalam bilik air sekali.Mandi-mandi bersama aku.Dah setel mandi dan memandikan kipas,aku keluar dari bilik air.Bila pikir balik,macam loser jugak memandikan kipas-kipas ni.Kalu mandikan bini,sedap jugak.

Abaikan.

Bilah kipas dah berkilat.Jaring kipas pun berkilat.Tip-top.Lepas pakai baju semua,aku pasang kipas.Setel pasang,aku try on.

Mak aih,memang berbeza angin dia.Rasa lagi sejuk dan laju.

Tengah sedap melayan angin,tiba-tiba aku nampak kotoran kat tepi butang kelajuan nombor 2 pada kaki kipas.Aku terus mencapai sehelai kain dan mula gosok-gosok bagi hilang.Nak dijadikan cerita,kotoran tersebut tak hilang.Jenuh jugak aku gosok banyak-banyak kali.

Aku gosok-gosok sampai tensen.Bila tensen aku berehat sekejap.Kepala aku dah ligat memikirkan apa jenis kotoran tersebut.Tengah sedap berpikir,baru aku perasan satu menda.







Kotoran tersebut sebenarnya merupakan bayang jaring kipas yang bersatu dan membentuk satu corak yang abstrak.

Benci.

9 comments:

Ann said...

mmg sgt berbeza...cam aku tukar tyr moto lps 4-5taun

ezzati said...

haha..padan muka kena tipu ngan byg2..

alhariesz said...

macam satu cite dongeng yg pnah aku dengo... HOHO

nadiah.wan said...

hahahahahahampehlakamunie

T_T

Siti Nur Aminah said...

mesti berhbuk gle bbi 4 kurn xbsuh kn...

Anonymous said...

hang rabun ka??

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

eksaited sgt la tuh..bayang ngn habuk pun tak kenal dah..hahaaha..

Lazyf said...

aku tumpang simpati dgn kenaifan ngko...sob sob sob!!!

StingRay said...

ann: amenda yang berbeza?=)

ezzati: amboi..suka eh? hehe

alhariez:cerita apakah itu? clockwork? haha

nadiah: hahahahapacrita? =p

aminah: tak le sampai gila babi...gila arnab mungkin? halal sikit..=p

life: kurang fokus. =)

kakuna: penat la katakan.ahaha

lazyf: makaseh...susah susah ja. =)