Monday, December 28, 2009

Petang yang tenang 6

Aku memandu pulang ke Puncak Jalil.Balik kerja memang penat.Dalam kepala,terbayang dah sampai rumah nanti aku nak dive atas tilam.Golek-golek sebelum mandi.Sambil drive,aku layan radio.Cuaca masa tu memang cerah.Hujung ufuk sana,matahari dah hampir terbenam.Memang pemandangan yang walau-weh!

Sampai Bandar Tasik Selatan,mata mula stim.Mengantuk.Kena pulak jalan jadi slow.Aku kuatkan radio sikit untuk kembali fokus.

Tiba-tiba ada iklan di radio.Pada penghujung iklan tersebut,ada pesanan dari gadis suara manja...bunyinya begini.

"Pandulah dengan hati-hati.Jika mengantuk,berhenti di tepi jalan.Jangan memandu semasa mengantuk."

Sepi.

"Alolololo...awek radio ni bagi peringatan.Sweetnyaaa!!" ujarku dengan gaya paling ceria.

PIAPPPPPPP!!!! bunyi tamparan di bahu jelas kedengaran.








"I ni tak cukup sweet lagi ka?" bebel Lisa Surihani yang berada di sebelah.Mukanya mula masam mencuka.

Marah betul dia bila aku puji pompuan lain.

17 comments:

Mama-To-Be said...

menyampah~

Sky0ne said...

same la...aku pun dah kene tampar manje dah dgn lisa surihani aritu...ahahaha

Kensi Ell Byle said...

patut la asik pening pale...dok berangn lisa je..hahha

alhariesz said...

err...lisa surihani yang sama yang tampar bahu aku aritu ke? ikekekekekke :p

Unknown said...

Kalau lisa tu muka masam mencuka macam dalam citer jangan pandang belakang congkak.. serius aku x puji antu lain dah.. :D Hahaha!

balqissy said...

adesh~ perasaan memang xleh blah.

matt said...

lisa surihani tu sape???

Anonymous said...

huh!perasan!

biztoone said...

sempoi

Ann said...

pyakit angau.......

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

geli pulak aku dengar...haha

~gUrL in pUrPle~ said...

kongsilah lisa tu ramai2... ekekeke

Unknown said...

angan-angan dalam angan-angan

tuntung said...

lisa?
chetttt!!

brat2104 said...

POYO!

Aima Othman said...

owh..aku aritu farid kamil yg tampar bahu..nasib baik.....hihihihi

cik selamah kundang said...

lisa surihani ka lisa surigani?