Wednesday, December 23, 2009

Pembentangan yang kacak.

Aku tiba di sebuah pejabat di jalan Tun Razak.Aku datang bersama dengan bos aku dan projek manager.Sekarang ni memang takda sapa kat opis yang sama spesis dengan aku.Bos aku dan sorang brader despatch je yang lelaki.Kalau bos aku keluar,despatch tu keluar,tinggal aku sorang je lelaki.Buntu jugak takleh bergurau dengan membe-membe lelaki.Takkan aku nak sembang pasal alat mekap dengan budak pompuan kat opis aku.Gila tak macam rambo.

Setelah menunggu,kami dapat akses naik ke pejabat.Masuk terus ke bilik meeting dan bersedia untuk pembentangan sistem.Dalam tu dah ada 3 orang yang sedia menunggu.Wakil dari bos mereka.Setelah bersalaman sesama jenis,kami memulakan pembentangan.Mula-mula bos aku bentang.Macam-macma dia goreng,memang menarik.Kemudian sampai turn projek manager aku bentang.Sembang lebih kurang.Tuptup sampai bahagian aku.Aku tak payah present pun,saja gatal nak mencelah.

Aku cerita pasal bahagian teknikal.

"Apa yang bos saya cakap,dia nak sistem ni boleh dibuka dengan Blackberry yang dia pakai." ujar salah seorang dari 3 client yang berada di dalam bilik tersebut.
"Tak ada masalah,sistem ni boleh diakses dari mana-mana peralatan samada mobile atau komputer biasa,asalkan ada capaian internet." balas aku penuh yakin.

"Tapi kami kena bangunkan aplikasi khas untuk 'mobile'.Nanti boleh la sistem digunakan dengan lancar pada Blueberry bos encik." sambung aku dengan bertambah kompiden.


Bilik meeting sunyi.


"Blueberry? Kamu suka makan di Secret Recipe ya?" ujar salah seorang dari client bertiga tadi sambil tahan senyum.
"Ya,itu kegemaran saya." balas aku dengan gaya kompiden.Muka serius.Cover beb...cover.

Ah..cover tak cover.Satu bilik dah berderai gelakkan kat aku.






Benci.

16 comments:

alhariesz said...

sape kata takde...

henset Blueberry ada ar...bleh survey tengok... talak tipu olang punya...

itu produk henset bawah jenama CSL...

pasni bleh gelakkan dorg balik...huakakakakakaka

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

ekekeke..kompiden level yg tinggi..musti muke ko merah kan?? blushing! auuww....hahahah

ezzati said...

haha..gelak guling2 ni..opismate kata aku gila

Ann said...

biasenye meeting ni boring...tp ko telah gamatkan suasana..hehe

Siti Nur Aminah said...

nasib tak Burberry ke..peh..blueberry jem...sapu kt roti sedp gk

haney said...

hahahaha...

Firol said...

memang high la konfiden hang hehe

pari pari syurga said...

strawberry takde?




hahaha..

noorafzan.blogspot.com said...

x pasai2 jadu blueberry..

KePOMPOM said...

seronoknya meeting kalo ada org cam u ni. tapi cranberry pun sedap. ehe.

Lazyf said...

comella u nih...miahahahaha

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

blueberry ke blackberry? aku pon dah kompius...





halle berry tanak ke?

Anonymous said...

ahaha
kisah benar ker ni?
mcm mana ler pakar it blh silap

brat2104 said...

i like ur confident.. dan cara awak cover.. hehe

Anonymous said...

hahahahahaha!!!kalo aku pon...aku gelak laju2