Tuesday, December 9, 2008

Apo kono eh JANG!

"Dah dapat bas..gerak dulu eh.."

Aku menghantar SMS kepada keluarga aku kat rumah...kat abg aku yg tolong antar dan semua yang menjayakan pemergian aku ke kolumpo semalam...


bas da mula gerak..aku macam biasa..sumbat telinga dengan earphone..layan lagu dari hp aku..sungguh indah walaupun aircond sejuk macam ais kacang...

dalam bas aku da pikir..sampai pudu mesti kul 4 pagi..aku da plan nak gi cc 24 jam depan pudu tu..pekena tenet sambil tggu lrt kul 6 pg...leh baca blog ke..utusan ke..harakah ke..sungguh cemerlang perancangan aku..

tiba-tiba aku rasa mengantuk...

sungguh simple..letak kepala...terus aku lelap...



~~ Bas bergerak dengan penuh gemalai ~~





Setelah agak lama melayan mimpi yang bukan-bukan..tiba2 sayup2 kedengaran suara pakcik drebar bas melaungkan destinasi..aku dengar tak dengar ja dia cakap.....aku tgk jam...

"hoh!..da dekat kul 6pg..baru sampai?"...

Aku tgk semua orang bergegas turun..aku pun tak nak ketinggalan...turut bergegas jugak...pijak ja tanah...terpampang depan aku....


-TERMINAL ONE SEREMBAN-





5 comments:

Jard The Great said...

ish...muda2 dh nyanyuk..

Anonymous said...

apo konolah kau jang??mudo lae ko dah nyanyuk..buek rugi duit yo ekau ni..hahaha..tulah len kali den ajar bgtaw drebar bus tu kojut ekau bilo dh smpi kek kolumpo yo..hahaha..

norsaritanaini said...

sebelum tu kasi gelak tak hengat dulu...
hahahahhahahahahahahahhahahaha...
lawakla ko ni..tido mati sampai mamai kat dlm bas...
ish..ish...

Anonymous said...

mknenye ko dah patah balik ke nih? hohohooh!

StingRay said...

Jard: Aku tertido la..bukan nyanyuk..haha


Me: Drebar bas ni memang...memang nak kena pukul...suka sungguh bergurau dengan penumpang...

nor:wahh..meriah ko gelak..hehe..

topscrt: ha'ah..naik KTM balik ke kl..siot betul..