Thursday, October 16, 2008

Hapacrita Musafir - Edisi Temerloh dan Ikan Patin


Temerloh??....


Well...bebaru ni...akak aku kawin ngan orang temerloh..alhamdulillah...
seperti yang saudara-saudari semua tahu...dan kalau tak tahu..meh aku nak beritahu..temerloh terkenal dengan ikan patin...kan?..
jadi..suka di sini aku nak bercerita dengan apa yang aku makan kat sana...dah tentu IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK....yeehaaa..bagi yang tak pernah tgk IKAN PATIN dan masakan IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK..sila tgk di bawah ni ye...



Kesimpulannya...aku suka masakan nih..sedap...3 kali tambah nasik baiii....
Masa aku blajar dlu..aku selalu makan masakan nih...hampir tiap2 hari aku jamah ikan patin masak tempoyak..tapi tak sesedap kat temerloh nih....memang kena pegi tempat asal dia kot..baru sedap..haha..ceh..psikologi je semua tuh....

( contoh: bagi yang da kawin...kalau bini korang mengidam..dia ngidam contohnya sup arnab berbulu emas...peh tu cuba korang beli sup ayam kat kedai makcik aloyah sebelah pokok rambai belakang kedai amat.....bagi dia makan....mesti dia kata...sedapnyaaaaaa sup arnab berbulu emas..... okeh..berhenti merepek...)

Dalam perjalanan pulang..aku ternampak signboard nih..


Kuala Lipis?...teringat plak komuniti lipis yang suka berblog....macam kumprinx yang kelakar dan berdikari ,otam yang kental ,pipi yang ada gambar baru nampak puting seksi baiii.. dan amar yang boleh nyanyi lagu The Killers....

best gak kalo ada membe2 sekampung,setaman,sekerja yang ada blog..leh saling berinteraksi....tapi aku solo2 je.....dan aku suka bersolo macam ni..untuk masa sekarang...sebab komuniti aku belum lagi terdedah dengan budaya blog nih....biarkan..nanti aku exposekan sket2 utk diorang..

WAHHH..da lari dari tajuk asal....okeh..sebelum aku lebih mengarut..aku buat ending crita ni terus k?....

okeh..aku tinggalkan temerloh...tinggalkan ikan patin...aku tinggalkan lipis...aku menuju ke kinrara...untuk tidur...penat baii drive..

0 comments: