Tuesday, October 14, 2008

Evolusi

Evolusi ...hummm... perkataan evolusi ni...selalu korang dengar kan?..menda ni lebih kurang macam pembaharuan..bermakna..dari bentuk asal....akan bertukar secara perlahan-lahan kepada bentuk yang lagi ekselen atau yang lagi canggih dari bentuk asalnya....

Evolusi ni boleh digunapakai dlam banyak perkara...dalam kes manusia..ada yang mengatakan manusia berevolusi dari keturunan beruk....lantak diorang la..yang aku tau..aku dari keturunan nabi adam yang sempurna ciptaannya...

dan aku rasa yang diorang jumpa rangka manusia yang macam beruk tu..aku rasa tu keturunan yang disumpah menjadi kera @ monyet oleh Allah SWT kepada kaum nabi yang terdahulu.KOrang ingat lagi kisahnya?...ala...yang diorang tangkap ikan time orang pegi solat tu...last2 kena sumpah jadi kera..aku rasa..yang tu kot yang diorang jumpa...wallahualam..

okeh.berbalik kepada tajuk evolusi tadi...kadang2..menda2 macam ni akan mendapat kritikan dari pandangan masyarakat sekeliling...yang sudah biasa dengan sifat asal sesuatu menda tersebut yang mana jika diubahsuai sikit..terus mendapat celaan atau kutukan sebagainya....

jadi...persoalan aku di sini...

Salah ke aku makan maruku dengan kuah laksa?......SEDAP LA!



6 comments:

brat2104 said...

aku rasa, yg ko buat tu inovasi.. ciptaan baru...

evolusi tu lebih kepada perubahan yg ko nampak pergerakan perubahannya.. contoh, telefon dan komputer..

nnti, aku suruh budak aku try resepi ko k?

naiba said...

pernh try makan kopok cicah air sirap??

lg best..try la..huhuhu~

StingRay said...

naiba:dengar ja dah kembang leher.hahaha

naiba said...

hahahah..kembang tekak??

ce try..ce try...

xde kembang2 tekak punyer..huhuhu

StingRay said...

naiba: tak nak ah...tak sedap.haha

naiba said...

sedap la..lagi-lagi kalau air sirap tu sejuk..hihihihi..