Thursday, October 23, 2008

HapaCrita Kehairanan - Edisi Beg Hijau...



Kadang-kadang...bila aku kuar jalan2...aku akan terjumpa macam2 cara pemakaian manusia di kuala lumpur nih.....


sebelum balik raya aritu..aku kuar ke kl jap...nak beli baju raya...so..dalam tren ke kl...aku terserempak budak sekolah sorang ni....

secara tiba-tiba aku menjadi kompius yang teramat sangat.....apa yang dia bawa dalam beg tuh?..

kain pelekat untuk solat?......jadi...aku mula terpikir..adakah ini trend terbaru?..adakah aku ketinggalan zaman?....

sebab..setibanya di kl..aku lihat ramai plak yang galas beg macam nih....adakah ini menyambut saranan untuk mengurangkan beg plastik yang boleh mencemarkan alam sekitar?

kalau ya....Tahniah...anda memang perihatin.....

tapi jgn harap aku nak galas beg camni....

sebab?..... sebab aku suka melenggang....

lenggang-lenggang kangkung..kangkung di tepiiiiii paya....
(nyanyi2 sambil tepuk tangan dengan riang ria dan sambil tersenyum..jgn masam2.... )

0 comments: