Friday, October 24, 2008

AUCHHH....terkejut tau!

Balik keja semalam......aku tunggang kriss evo aku dengan tenang...setenang lembu susu new zealand dalam iklan meragut rumput tanpa risau memikirkan tentang hutang PTPTN....

jaba...tolong kurangkan merepek.. (aku namakan diri aku dengan jaba ...bukan nama sebenar)

aku teruskan perjalanan aku...lalu depan ampang point...kuar jalan ampang...masuk MRR2....

naik fly over...lalu sebelah kondo mewah otam(dia tak kenal aku..aku kenal dia melalui blog).....dekat2 nak sampai TESCO ampang....tiba2 ada sebuah motor bergerak di sebelah aku......nak kata dia nak potong....tak potong.....

time tu aku cuba melayan lagu dari hp aku..buat2 tak ada apa...lagu "sultan of swing" berkumandang...sungguh tenang dan cool rasanya pada masa tu........

tiba2 motor tadi datang lagi...kini dia ke depan sket..dari kerlingan mata aku..aku nampak penunggang tersebut...seorang mamat india....mulutnya kumat-kamit.....cakap apa ntah...

aku dah kaget..mintak-mintak jgn le dia baca mantera-mantera untuk menggoda aku...aku tau aku jambu..tapi aku bukan gay......

aku juga risau kalau2 dia kuarkan pistol seraya menembak aku bertalu-talu yang semestinya akan rasa sangat sakit kalau kena...

tiba2..sayup2 kedengaran " sri gombakkkk " baca dalam nada gema...

aku pusing muka aku..ngadap dia...kami berdua berhentikan motor tepi jalan..lepas tu dia ulang dialog... "macam mana mau pegi sri gombak?"....aku lihat dia berkasut hitam berkilat...sluar slack..berkemeja.... "pegi interview ke?" ujar aku dalam hati...

sri gombak?.....peh..sesat sampai ampang mamat nih...jadi..selaku warganegara contoh..aku pun terangkan dengan penuh profesional jalan yang patut dia lalu......

dah setel aku cakap....dia blah...masa tu aku pikir..mesti jauh datang mamat nih....paling2 koman perak ke...pahang ke...mlaka ke....

tup2 nampak plet motor mula huruf 'B'.

orang selangor?

tak semestinya kan?...........

gud luck ravi..aku harap tengah2 hari camni..ko da selamat sampai sri gombak....

3 comments:

nadja said...

haa baik sangat! tp kesian ravi sebab sesat.

StingRay said...

heehee.... tu la..oiiii ravi..beli la GPS..

Tok Li said...

Nasib baik juga dia memang tanya jalan...

Kami dah kena sekali... masa nak park kereta depan rumah masa tengah malam, pastu 2 org budak buat2 nak "tumpang tanya" & siap bagi salam lagik...

Pastu rampas segala handphone & dompet. Nasib dia tak baik sebab dompet tu ada rm30 jer & hp plak rega rm130 jer.

Syukur nyawa selamat...