Monday, October 20, 2008

HapaCrita Mengketedarah - Edisi Nasi Ayam SOGO




Anda semua tahu apa itu SOGO?...TAHU?...bagusss......
bagi yang tak tahu dan buat-buat tak tahu..
anda semua boleh lihat DI SINI tentang apa itu SOGO.

Okess..berbalik kepada tajuk asal...nasi ayam sogo adalah nasi ayam terhebat dalam idup aku...aku da rasa banyak nasi ayam kat malaysia nih..dari perlis ke kedah....sampai penang..perak..pantai timur..johor..bla..bla....dan TAK ADA...diulang...TAK ADA yang boleh celen nasi ayam sogo.....

Mari kita pergi lebih dalam....kita tgk apa itu nasi ayam sogo....

Untuk pergi ke kedai nasi ayam ni...korang semua kena ke FOOD COURT sogo..FOOD COURT di sini bermakna is berada kat tgkat atas..tingkat 6 kot kalau aku tak silap...kedai dia senang je..dekat dengan 'eskelator'.so..bila korang sampai je aras food court tu..korang da nampak kedai dia...

Nasi ayam kegemaran aku adalah NASI AYAM HAINAN DRUMSTIK. harga dia dulu rm4.50..tapi sekarang da jadi rm5.Kalau nasi ayam biasa dalam rm3.80 rasanya.okeh...aku tunjukkan gambarnya...



Nampak?...simple kan?..x da la 'GRAND' sangat dari segi hiasannya....tapi..di sebalik 'kesimplelannya' itu le tersembunyi kehebatan nasi ayam nih....

Dalam gambar tu..korang leh nampak sos cili dia,sos pedas (warna hijau) ,kuah sup yang sedap dan kicap pekat manis(pekat betul-betul pekat,tanpa tambahan air yang menjadikannya hampeh)....

ok..aku ada sebut sos pedas kan?..untuk pengetahuan korang..aku penggemar makanan yang pedas..dan bila aku cakap pedas..bermakna ia betul2 pedas..bukan pedas seperti maggi kari berapi yang hanya hebat pedasnya di iklan tv sampai terbakar-bakar (betul ke kata ganda nih?)..tapi bila dimakan terasa macam makan gula-gula lolipop.......langsung tak pedas...

berbalik kepada kisah nasi ayam....

sos cili merah tu..sangatlah sedap..korang leh rasa perahan limau nipis..tomato..cili dan beberapa ramuan lain yang dimasukkan dengan 'kuota' yang sangat tepat bagi selera aku....OH YEAHH!

Sup yang dihidangkan adalah betul2 rasa pati ayam... sedap...

Nasinya memang wangi........

Tomato,timun yang diorang letak..semuanya FRESH!..

Dan...yang terakhir sekali.....AYAM yang segar...besar....dan SEDAP.....OH YEAH LAGI!





Kan aku da cakap..nasi ayam ni sedap....

dah 2 tahun lebey aku makan nasi ayam ni...

rasa dia LANGSUNG TAK PERNAH BERUBAH.

dan aku akan terus datang sampai bila pun aku tak tahu....





2 comments:

Hashauda said...

wahhh.. licin.. boleh la gi try pasni.. :)

brat2104 said...

ada lagi ke?