Wednesday, January 14, 2009

ROCK !!!!!!!

Lokasi: Melaka
Tahun: 2004

Aku berjalan-jalan di dalam Hang Tuah Mall....dekat Melaka....ya..Hang Tuah Mall dulu memang ramai orang...ala..dekat stesen bas lama Melaka tu...sekarang aku tgk dah usang gila...orang semua jarang datang sana...macam dah mati tempat tu...

Aku melilau-lilau dalam tu dengan membe serumah aku.....biasa la...student..dapat PTPTN memang merayau la ujung mggu......

Sedang pusing-pusing dalam tu...tiba-tiba kelihatan sekumpulan mat-mat rempit yang berbaju hitam...rambut panjang.....peh...sekali tgk memang gerun....

Seko-seko muka nak ganas...muka macam nak terajang orang.....design baju x yah cakap la...design gambar api-api...muka nak keras-keras....ketat-ketat.....

Mereka melintas di hadapan aku.....dan terus masuk ke dalam kedai jual kaset/cd/vcd.....

Membe aku berhenti sebentar..nak tgk apa ntah kat kedai sebelah....aku pun tggu membe aku..

Sambil tunggu aku pun melihat-lihat gelagat mat-mat rempit tadi.....mereka semua masuk ke kedai kaset tersebut dengan abes macho.....masuk ramai-ramai sambil buat muka ketat.......

Kemudian mereka berhenti kat satu port dalam kedai tu....mereka berkerumun pada satu cd yang dipegang oleh membe mereka....semua muka tersengih-sengih...sambil ada sorang dua dari mereka bercakap-cakap seperti sedang memberi komen.....kelihatan mereka sangat kusyuk.....

Aku secara tiba-tiba bertukar menjadi seorang penyibuk....aku rasa begitu ingin tahu apa yang membuatkan brader-brader muka ganas ni boleh tersenyum secara tiba-tiba.....aku menajamkan penglihatan aku pada tahap maksimum....


Dari luar kedai....aku nampak dengan jelas......























mereka sedang memegang CD kumpulan SCOIN.....





Muka mereka terus berseri-seri.....

15 comments:

Super Nia Hana said...

SCOIN????
SCOINNNNNNN>>>>
SCOINNNNNN???


YA TUhaannnnnn...
tolonglahh....katakan watashi hanya bermimpi ngeriiii


tolong okkkkkk

ko tau camner lirik lgu scoin tu???

"rindu rinduannnnnnn~~ jadi kenang kenangaaannnn~~ insaaannn ku sayanggggg kiiiniiii miliiikkk o-o-orangggg~~
*sila nyanyi dlm nada lebik dan leleh

tidaaaakkk!!!

-watashi oernah jadi juri utk pertandingan karaoke..
macam ko kata la..muka ganas gilaaa...
taik telinga watashi cair dek lagu sengau dan leleh tahap cipan..
huwaaaaa

StingRay said...

hana: peh....hapal lirik tu.... HA HA HA

ezzati said...

ehh..cmna psl engineering aku tnya...

ym aku: albarn_niv
emel: noorezzati@gmail.com

Firol said...

hahahahhaha..memang tak buleh aduhh...sedih aku scoin...nasib tak skali deiorg pegang scan ,spoon

Super Nia Hana said...

mahu watashi leh hafal
3,4 org nyanyi lagu sama

sbb terlalu lelehhh...leh terhafalll

watashi juri yg sgt biadap..
siap tutup tellingan secara manja

vidadarisakura said...

hoh?
sumpah weh..
serangan berani mengutuk aku kalu durang depan aku...
haha

shikin's said...

SCOIN?
wakakakakakakaka

Dya said...

bapak meloya tu name lagu ke ..?

eliza said...

muka mcm ganaz tp apa la scoin jd pilihan dorg neh..

Anonymous said...

muahahaha glak tebahak-bahak ;p hahaha.

~gUrL in pUrPle~ said...

melaka 2004... mcm pena ku dengar ayatni... rasanyer mcm dekatjer lagi kt telinga..hihi

Misya Idris said...

scoin?
diorang ni seangkatan spoon, dcan, dan beberapa grou lain yang start dari huruf s la..
lagu memang leleh..

makwe joni said...

kamon la stingray @ kucingMONTEL..kalau ko dh kipassusahmati SCOIN tu, ngaku je lh..x perlu malu2..

ha ha ha

tasekM said...

hahahaha...

kesian kan hang tuah mall tu... bangunan yg ada pizza hut tu lagi la kesiannya...

Noli said...

haha..kumpulan duit syiling tu ker?hakk..

rock la sgt..