Friday, January 30, 2009

Hospital Serdang

Aku pergi ke hospital Serdang untuk check badan aku...ye la..tetiba demam teruk....no hal la....aku bukan superman.....aku bukan manusia gagah.....cuma manusia biasa.....

ahhhh....manada superman....tipu ja semua tu....

Setelah selesai urusan pendaftaran.....aku tunggu giliran masuk jumpa doktor.....

Akhirnya giliran aku tiba....setelah puas dinodai doktor perempuan tersebut di sana-sini.....akhirnya aku keluar...aku terus ke bahagian farmasi...untuk ambil ubat seperti yang diarahkan doktor.

"Adik makan ubat ni ye....makan sampai habis...yang ni kena makan bla bla bla..." panjang kakak tu terangkan kat aku...aku anggukkan aja.....

"Berapa kak?..." tanya aku sambil pegang wallet....

kakak tersebut diam........dia menarik nafas dalam-dalam......dan melepaskannya panjang-panjang....












"Tak perlukan bayaran....."


jawapan ringkas dan tona jawapan yang kedengaran seperti agak menyampah itu menyedarkan aku bahawa aku sedang berada di hospital kerajaan.....bukan Klinik Ravi.....

Alaaa....aku demam la...

11 comments:

kotaklimasegi said...

mesti selalu gi klinik swasta ni...

beli MC...

wink..wink..

~gUrL in pUrPle~ said...

ekeke... setuju2.... haha...
tp sian kat dia demam...
senyapjer terus... =3

Jard The Great said...

diorg check darah + kencing tak?? takut kena denggi atau Chikunguya..

p/s: citahrudin dah siap sedekahkan alfatihah tu.. ko patut terharu.. hahaha..

makwe joni said...

oooooo...demam
huh...nsb baik aku x jadi akak yg bg ubat tu, kalau x mmg aku sekeh je 18x..biar masuk wad terus

Cikgu Ije said...

ke saje je action tanya bape nk byr? haha.

Miss Izah Mohamed said...

get well soon my pren..
hosp krajaan mmg lew free of charge.. hehe
sbb demam kot pai tsasul p tnye soklan cemtu.. heheh

Wizza said...

hahhaha
lawak la ko ni.

ayat2 last yg lawak.

byk org demam. musim ke?

shikin's said...

eleh.. eksen

hahahahaha
ciann dier demam ye
hehe

vidadarisakura said...

kakak tu cakap ko poyo..hee

chromosome XX said...

hehe..bukan kena bayar sehengget ke..?
tapi kalo keja ngan government takyah la...

StingRay said...

arfah: opis aku bos sempoi..x sehat cakap ja...x yah mc..=}

gurl:tu la..kesiann.... =3

jard:semua check..tq tq... =)

cheetah: ko pikir sekeh ko je...ko x pikir sekeh aku?..haha...

ijechan: haha..serius aku lupa...

miss:tu la..aku rasa pasal demam la..=)

queen: tu la...musim demam rasanya..

shikin: manada eksen.. =)

vida:haha...berani dia...aku bersin ja kat dia...terus demam....

simple:tu masa register ja... =}