Thursday, January 8, 2009

Ikan Tamban

Lokasi: Kampung
Masa : Aku darjah 4 rasanya...





Mak: "Jamillll......oooo Jamilll......"
Aku: "ye mak?.." ujarku sambil muncul dengan gaya paling sopan...
Mak:"Pegi ke kedai sat...mak nak makan ikan tamban arini....beli sekilo...nah duit..."



aku menuju ke kedai tanpa membuang masa...


Akhirnya aku tiba di kedai....


Aku: "Bagi ikan tamban masin sekilo...."
..ujarku dengan penuh yakin sambil mata memandang-mandang permainan dalam kedai.....



'Ikan tamban' dan 'ikan tamban masin' adalah dua benda yang berbeza..korang pandai-pandai la pikir apa yang jadi kat aku bila aku sampai kat rumah dengan ikan masin sekilo di tangan......






aku tak nak cakap..mengaibkan....



update-hehe..nampaknya semua salah meneka apa yang terjadi kat rumah.. =}

7 comments:

makwe joni said...

aku tau dh mende yg jd..

hahaha..

aku rs ikan tamban masin tu pun heran kenapa plk diorang diangkat pulang ke umah ko..

apparra..

Super Nia Hana said...

ahahahahaha
leh wat kenduri ikan tamban masin sekilo tuhhhhh
ahakss

anak buah watashi minta beli garam sampai kedai je..

"nak geram 1"

Misya Idris said...

huhuhuhuhu ikan tamban masin sedap..tapi kalau dah sekilo tu...bekalan berapa lama agaknya??

Jard The Great said...

er.. mengaibkan kalo ko smpi skang masih mcm tu.. hehe..

Noli said...

mak ko masih ngaku ko sbgai anak ker?

~gUrL in pUrPle~ said...

kena cium ikantu? tol x? haha

norsaritanaini said...

kena pelangkung la tuh...