Wednesday, January 14, 2009

NSR 150 RR - 2

Sambungan dari sini.





Sedang menunggu kepulangan abg aku......baru aku tersedar yang semua orang dalam rumah aku x tau lagi apa yang terjadi.....


jadi..dalam keadaan gelabah tak tentu hala..idea celaka mula muncul dalam kepala.....


aku menolak-nolak motor ke tengah laman....sambil buat-buat belek...kakak aku di dalam rumah mula tgk aku dengan pelik.....ye la..tadi balik bukan main bergaya...tiba-tiba tolak motor keluar plak....


aku parking depan rumah...buat-buat belek motor....sambil buat muka kagum....pastu aku panjat naik motor tersebut.....buat-buat goyang.......


seterusnya aku buat-buat macam motor tersebut terbalik.....dan.......








TEBABOMMM.....










motor tersebut sekali lagi jatuh ke tanah...aku pasti....kalau motor tu boleh bersuara....mesti dia dah sumpah seranah aku......kakak-kakak aku bergegas keluar......aku angkat motor.....sambil berkata....




"alamak.....brek patah....."





Tak lama pastu......abg aku sampai rumah.....dia tgk brek motor dia patah......dia diam.....



"tadi naik motor sana sini...sampai rumah tengah belek-belek motor......jatuh plak....patah brek..." ujar kakakku dengan bangga........seperti saksi kejadian dalam berita....



abg aku tenung aku.......dia masuk dalam rumah.....amik helmet dia....terus ke pekan terdekat dengan gaya paling cool.....pegi pasang brek baru.......



alah....brek sekeping takkan nak gaduh adik-beradik.......




Penat aku pikir idea bodoh tu semua tadi.......aku lupa abg aku seorang yang cool......






p/s: Puas ati?..hehe...punya le ramai tanya sambungan cita ni..sampai antar-antar email...aku bukan Tamar Jalis nak buat cerita sambung-sambung....x pe la...aku layankan korang....baca puas-puas ye...............................oh ya....kisah ni family aku x tau lagi....jgn cerita kat..............diorang........






SSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHHH
.....

7 comments:

Jard The Great said...

aku dah agak dah itu mcm itulah endingnya..

ko gelabah tu kenapa?? sbb.. kalo berlaku sama motor ko.. mesti ko hangin tak ingat dunia kan? kan?

tak mcm abg ko yg cool. (psstt... dia bujang lagi ker?? kim salam)

makwe joni said...

bg tau full name abg ko ngan kakak ko skali..aku nk g jpa diorang

StingRay said...

jard: maaf...beliau da kawin...dan gambar budak pompuan comel dalam blog ni adalah gambar anak beliau... =}..sekiann..


cheetah: jgn harap..haha

~gUrL in pUrPle~ said...

kompiuslah... apa bezanyer kalo yang awal2 kejadian, motortu jatuh gak, yang keduapun jatuh gak... apakah pointnyer yang nak dibuktikan? nak tunjukkan kemalangan tu xdasyat sgt ke berbanding kejadian pertama? hehe... anyway, kanak2 memang pendek akal...haha <- mcm my mom always said.. hehe... tapi abang awak mmg cool.. susah nak dapattu...ekeke

Anonymous said...

aku repot kat family ko... hahah!

Firol said...

hooo..ada idea,bgus

brat2104 said...

abg ko sungguh cool.. masih single kah dia?