Friday, January 2, 2009

Malaysia

Awas..hanya otak mereka yg terpilih sahaja mampu memahami dialog kiasan di bawah.......




Power Rangers Merah :
"Malaysia ni tak pandai ahh.....cuba tgk jepun....laju je naik..sekarang dah maju..bijak betul org jepun tadbir negara sendiri...korea pun da maju.....apa la malaysia ni..."


Raksasa Gorgon :"ko jgn la bangang sangat...."


Power Rangers Merah:"Apahal ko ni?...nak aku tembak dengan meriam?...."


Rasaksa Gorgon: "Camni lah.....KATAKANLAH ko sorang chef..."


Power Rangers Merah :"Woi...aku power rangers lah!...."


Rasaksa Gorgon : "Aku cakap KATAKAHLAH lahhh!!!.........bingai..."


Power Rangers Merah :"ok ok........."


Rasaksa Gorgon: "KATAKAHLAH ko sorang chef...ada sorang pelanggan ko mintak ko masak nasi goreng tersedap untuk hidangan 3 orang....dia nak ko siapkan dalam masa 3 menet...."


Power Rangers Merah :"Dannnn ?..."


Rasaksa Gorgon:"Kemudian ada pelanggan kedua....dia suruh ko masakkan mee goreng basah....nasi goreng dan bihun goreng pedas kurang sayur.....untuk 3 orang makan......dia nak ko siapkan dalam 3 menet jugak......dan dia nak ko masak dalam kuali yang sama serentak.....dan dia nak ko ja yg masak..tak nak orang lain masak.....sebab kan ko chef terhandal..."


Power Rangers Merah:"Jadi??....."



Rasaksa Gorgon:"Ko memang bingai lah.........soklan aku....antara permintaan pelanggan satu dan pelanggan dua......pesanan yang mana dijangka paling mudah dan paling cepat untuk disiapkan?....."



Power Rangers Merah:"Mana aku tau.......ko tanya la pembaca blog ko.....keja aku gedumbek rasaksa macam ko ja.........gila punya rasaksa..siap main blog...."


Rasaksa Gorgon: "Ahhh...sukati aku la..kita lawan pun seminggu sekali....lagi 6 hari aku nak buat apa?...baik aku main blog....lantak ko la.....jom kita lawan...sirap aku pun da abes nih......."




Kedua-dua mereka sambung berlawan.....selepas iklan tamat......sambil diiringi sorakan kanak-kanak....




Power Rangers Merah:"Meriammm Katakkkkkkk !!!!...."

5 comments:

Unknown said...

watde?
anda sedang ber-mood random kah?

~gUrL in pUrPle~ said...

Mula2 baca... mmg xpaham... apalah yg nak disampaikan... then, baca lg skali, i think i know.... coz malaysia terdiri daripada 3 bangsa yg berbezakan? Nice thought....

Anonymous said...

errr... whats the maksudss?

Firol said...

memang dalam maksudnye...banyak sangat tafsiran otak aku ni

brat2104 said...

kita punya kekangan ialah sbb kita perlu berusaha utk puaskan hati semua org yg bukan sebangsa.. mmg betul..

tiap2 bangsa minta dijaga.. sbb tu, apa2 hal, byk labur duit kat situ dulu..