Saturday, January 24, 2009

Nasi Goreng KL

Lokasi : Sekitar KL
Tahun: 1990 (Tadika)


Masa aku muda-muda dulu....tiap-tiap ujung tahun...masa cuti sekolah.....aku mesti pergi jalan-jalan ke kl......

Kalau pergi mesti dalam tempoh seminggu.....baru puas.

Aku ingat lagi masa aku tadika dulu....aku pegi lepak umah akak aku..dan bila weekend abang ku akan datang amik bawak jalan-jalan pusing kl.Peh..seronok jgn ckp la...masa tu busan dah tgk sungai...bukit bukau.....ni datang kl nak tgk bangunan maybank lak...tinggi tu.....

Abang aku bawak pusing ke mana ntah.....dia bawa 3 orang kawan bujang beliau.....dan secara otomatik aku jadi malu teramat sangat.....biasa la.....teruna kampung.

Dah puas pusing sana sini.....abg aku bawak aku pegi makan-makan.Aku order nasi goreng.Abang aku pun sama......bila nasi sampai....aku makan dengan berselera.....gila punya sedap.....kalah nasi goreng kat kampung aku.....aku makan habis licin.

Dan abes makan.....perut aku tak kenyang lagi.....gila tak puas makan.....tup-tup mata aku tgk pinggan abang aku ada lagi nasi.....aku rasa nak mintak ja...tapi malu sebab ada membe-membe beliau....

Abang aku dengan cool minum air dan borak-borak dengan membe beliau.....mata aku masih pada nasi goreng tadi......


"tak habis makan ka?..." tiba-tiba mulut aku berbunyi......

"ha'ah....tak habis....nak ka?...kalau nak order la lagi....." jawab abang aku balik......

"tak nak ahh....dah kenyang....." jawabku balik.....










Lepas makan kami balik.....



di dalam hujan yang lebat.....aku hanya mampu duduk atas kusyen keta....tengok ke arah luar.....membisu....dah tak layan dah bangunan maybank.....






aku menyumpah-nyumpah diri sendiri.....sambil menahan perut lapar....

13 comments:

chromosome XX said...

hehe...kalo mkn je nasi goreng tue mst dah kenyang..ngan ujna lg..betambah lapa la perut tue..

Miss Izah Mohamed said...

malu bertanye sesat jalan..
malu bdayung perahu hanyut..
malu makan,lapar lew jwbnye.. har har har

eliza said...

itu dulu..
sekarang ni mesti suda pandai2 order lagi tanpa di offer kann..hehe

vidadarisakura said...

perut ka tong sampah tu?
haha

fasionista_island said...
This comment has been removed by the author.
Noli said...

malu mintak perut lapa..padan la muka..lalala

*pil.tahan.sakit* said...

lenkali selamber je mintak tambah lagi..

Jard The Great said...

hmm.. kuat makan plak mamat nih..

p/s: ko nih boya ek??

makwe joni said...

aku sokong part "aku menyumpah-nyumpah diri sendiri"..amalkan selalu...kalau agak2 x de idea, bgtau aku..aku tlg sumpahkn..hahaha

tasekM said...

tadika?

mmm... cepat ko matang yek. :)

shikin's said...

da besar da dye
hahaha
sokong la citahrudin
nanti tolong sumpahkan
ahaha

StingRay said...

simple: bila aku ingat balik...aku leh ingat lagi rasa lapar tu..

miss: tu la...menyesal gila..haha

eliza:dah boso skrg...pandai2 la.. =p

vida: perut la..laparr... =p

noli:skrg tak malu lagi.. =}

i: aku kan pemalu...=p

jard:normal la..lelaki....haha...boya?..

cheetah:apakata doakan yang baik2... =p

tasik: uihh..cepattt.. =p

shikin:ko ngan cheetah sama ja... =p

naiba said...

abg ak selalu pesan..kalau malu lapar...huhuhu..

bleh trime x teori dier??huhuhu~