Saturday, January 3, 2009

Masak-masak

Sebelum pegi kedai makan...aku cenderung untuk buka rancangan masakan kat astro....bertujuan untuk 'cari mood' nk makan.....

ok..diringkaskan cerita...peristiwa ni berlaku sebelum astro tukar channel dia jadi 3 angka....

aku buka channel pertama...kelihatan 'jamie oliver' sedang bertungkus lumus di dapur..memasak daging yang kelihatan sedap...dan dengan selamba dia cakap....

"ok...hari ini resepi kita ialah daging babi panggang dengan cendawan...."


aku tukar channel seterusnya.....



ohhh...kelihatan Nigella sangat seksi......beliau jugak sedang memasak...aku cuba memberi perhatian kepada masakannya dengan mata aku fokus kepada tangannya sambil kadang-kadang terpandang ke tempat yang tidak sepatutnya....ya..melihat beliau memasak memang sukar untuk fokus..banyak gangguan...sesapa yang pernah tgk nigella...yu no wat ai min.......sambil memasak mulut beliau berckap-cakap..dan aku mendengar beliau berkata..


"daging babi ini enak jika diletakkan wain merah bersama......."


sekelip aku sudah tukar channel lain........


ohhh....kylie kwong sedang memasak sambil bunyi kuali tung tang tung tang.....aku mula memberi perhatian....dengan mesra beliau memberitahu audien...

"daging babi perlu diletakkan di dalam ketuhar selama........bla bla bla...."







aku tutup tv.....pegi tido....





selera makan aku dah lari jauh-jauh......

3 comments:

Anonymous said...

kamu berada dimana sekarang pada waktu ini?
ohohoho..esok sabtu ya..tidoq lewat joli di ibu kota??ohohohohoho!!
jgn marah aa nnti kena jual..

Misya Idris said...

nak wat cemana...dah ham tu sumber daging yang penting bg diorang...japgi kena JE la tu.. huhuhuhu


p.s jamie oliver lidah pendek, cakap kadang2 tempias - rahsia masakan dia agaknya...

tasekM said...

hahahaha... kita sama. cari mood makan dgn tgk cerita masak2...