Tuesday, January 18, 2011

Pak Talib Pawang Perkasa

Sutinah menggelupur di atas lantai rumah.Habis barang ditendangnya.Sambil menendang,Sutinah tidak berhenti-henti mengilai nyaring.Memang menakutkan betul.Meremang bulu roma 5 jejaka yang sedang memegang Sutinah.Peluh jantan masing-masing terkeluar.

Saudara-mara Sutinah hanya mampu melihat tanpa dapat membantu.Mereka sudah penat berdepan dengan kerenah Sutinah sejak seminggu yang lepas.

Di satu sudut rumah,kelihatan Pak Talib Pawang Perkasa,sedang berjampi-jampa berserta asap kemenyan memenuhi ruang rumah.Penuh dengan asap dalam rumah tersebut.Karim Hanafi,pembantu Pak Talib Pawang Perkasa,dilihat segak dengan topeng kalis asap yang dipakainya.Mencabar juga jadi pembantu Pak Talib Pawang Perkasa ni.Kalau tak pakai topeng kalis asap,tiap-tiap kali kerja,kena hidu asap kemenyan,boleh kena kanser idung.Bukan apa,tempahan bukan main banyak.Hampir setiap hari ada orang dirasuk.

Pak Talib Pawang Perkasa menguatkan jampinya.Secara tiba-tiba Sutinah terdiam.Kaku.Pak Talib Pawang Perkasa hanya tersenyum.Dia tahu,jampi serapahnya memang hebat.Tak sia-sia beliau bertapa di rumah pelacuran selama sebulan.Amat mencabar sekali apabila beliau dilarang melanggani pelacur montok-montok jelita yang berkeliaran di dalam rumah pelacuran selama sebulan.Setelah selesai bertapa di rumah pelacuran,Pak Talib Pawang Perkasa dihantar pula oleh gurunya ke Gunung Jerai untuk melanjutkan pelajaran dalam ilmu pertapaan.

Kini,hasil pertapaan dan semangat rajin belajarnya,telah membuahkan hasil.Sudah ramai pesakit disembuhkannya.

Pak Talib Pawang Perkasa melihat sambil tersenyum kepada Sutinah yang terdiam tadi.Langsung tidak bergerak.Hanya nafasnya sahaja kedengaran.Orang di sekeliling mula kagum dengan ilmu Pak Talib Pawang Perkasa.

"Wahaiiiiii syaitannnirrajimm.Aku perintahkan engkau keluar dari badan gadis itu." sergah Pak Talib Pawang Perkasa penuh garang.Asap kemenyan semakin banyak.

Suasana sepi.Hanya nafas Sutinah yang kasar kedengaran.

"Wahaiiii syaitannirrajimmm...aku tahu asal usulmuuuu....keluarrr sebelum aku bunuh kamu." Pak Talib Pawang Perkasa memberi amaran.



Sepi.



"Apa ni bosss....minggu lepas kat rumah,janji kata nak halau ja.Ni apa main bunuh-bunuh niiii...ini dah melampau ni boss..saya mogok kangg!!! Saya merajuk niii!!! Saya merajukk!! " jerit jin dalam badan Sutinah sambil bergolek-golek di atas lantai.

Orang ramai di sekeliling mula pandang-pandang Pak Talib Pawang Perkasa.

"Ooooooooooooooooo...ini kerja kamu ye Talibb..buat bisness dengan hantu sendiri." ujar Mail Hilmi,ketua pemuda belia 4B kampung tersebut.

Pak Talib Pawang Perkasa mula berpeluh.Orang ramai dah mula mengepung beliau.Bersedia nak bagi hukuman yang setimpal.

"Bertenang...biar saya terangkan kepada saudara-saudari semua...ini semua helah hantu tu aja......" ujar Pak Talib Pawang Perkasa yang cuba mententeramkan orang ramai yang kelihatannya memang dah hilang sabar.Sorang-sorang dah genggam penumbuk.Ada jugak yang capai pedang hiasan di dinding rumah.Tak kurang juga ada yang acah-acah nak jentik telinga Pak Talib Pawang Perkasa.

Karim Hanafi,pembantu Pak Talib Pawang Perkasa dilihat sedang leka bermain kucing peliharaan tuan rumah tanpa rasa bersalah.

Memang tak boleh diharap.












"Checkmate!!!" bisik hantu di dalam badan Sutinah sambil tersengih-sengih melihat Pak Talib Pawang Perkasa yang telah menjadi mangsa fitnahnya,sedang berpeluh mempertahankan diri.



7 comments:

Anonymous said...

aduii..yg aku tak tahan..nape la pembantu pak talib tu....

zonaku said...

dah dia x salah...

ok la tu dia main ngan kucen. kalau dia tolong jadi batu api soh blasah bos sdr camana?

Putra said...

kalau berani bertapa la kat kelab gay,hahahahahaha....

Unknown said...

Hahaha,
syaitan ni mmg mcm2 helah die,
n alasan bg pun kdg2 bijak gak.
penah tgk benda cam ni scr live,
mg lebih kurg.haha

nad said...

mati-mati ingat pawang tu penipu...
tengok2 aku yang kena tipu dengan syaitan tu...ishhhh bahaya tul la syaitan ni...memang tak boleh percaya langsung

Nerzhul said...

fuh besor betol cobaan pertapaan kat rumah pelacuran...haa

StingRay said...

capa: dia memang! =)

zonaku: hahaa..tau takpa. =p

putra: hooo..terkemut bontot.haha

gain: peh..mau menggelabah tok moh tu.haha

jejentik: berhati2..=p

ner:ha..nak cuba.haha