Sunday, January 23, 2011

Boyband Korea

Ekceli..aku sebenarnya tak amik port sangat band-band kosmetik korea yang terlalu banyak di pasaran internet.Masing-masing muncul dengan :

1. Muka yang jambu ya'amat,badan mantap tak kira lelaki atau perempuan.
2. Satu kumpulan ramai gila kadang-kadang(nak lawan rabbani ke apa).
3. Fesyen tersendiri.

Bagi aku,penyanyi korea macam ini lebih sesuai kepada remaja-remaja.Senang cerita,kena gaya la.Ok,sejak dua menjak ni,sambil tengah drive PS ke sana sini dengan berhemah,ada satu lagu yang agak kerap dimainkan di radio.

Secara tak langsung,kadang-kadang bila tak ada gadis berbikini di tepi jalan,aku akan menghayati apa yang keluar di radio.Ok.Disebabkan lagu ini agak kerap aku dengar di radio,dan aku rasa macam ada something ja di sebalik lirik koreanya(sixth sense aku memang cemerlang)...maka aku pun google lah lirik yang aku ingat sikit-sikit.Gila susah.Hasilnya aku jumpa penyanyi tersebut berserta liriknya dalam bahasa inggeris.Maksud liriknya tepat seperti apa yang aku jangkakan bila mendengar lirik dan lagu pada mulanya.Gila kentang!

Ini yang aku suka.Walaupun haram aku tak faham apa diorang bebel,tapi emosi dan cara luahan sesebuah lagu tersebut dapat disampaikan kepada aku dengan baik.Itu aku suka.Not bad jugak lah lagu ni,berjaya buat bahu aku ternaik-naik melayan.Well,terpulang lah kepada diri masing-masing ye. =)

Demmit.Banyak pulak aku membebel.Macam ni lah..senang cerita,aku suka layan lagu ini.Lagu di sini,bermaksud lagu dan liriknya.Abaikan penyanyi ramai-ramai rambut macam tomok tersebut jika anda tidak selesa.Seperti aku cakap awal-awal tadi,imej mereka memang untuk remaja.

Tahap abang-abang macam aku ni,tak sesuai dah kot.

Dan bagi aku...selera muzik aku..tak ada yang boleh lawan MUSE! Yeah!




2PM - I'LL BE BACK.



Ha.Apa senyum-senyum!


12 comments:

Anonymous said...

fuuuuuuu.k-pop der.

Anonymous said...

fuuuuuuu.k-pop der.

Unknown said...

"it'll be the same in my world,
i'm your boy, you're my girl"

plg ske lirik ats dlm ni bro.
haha.bro, ckp je la lyn kpop.hihi

Taz Jaafar said...

huaaaaa! tak baik kutuk band korea T____T

Purinsesu Ariessa said...

band kosmetik? x baek taw en jamil.. huhu~

FyDa MajiD said...

wahahahahaha (guling2)
tau dah lm2 msti sangkut punyer dgn hallyu fever nih


welcome to the club bro ;p

norfaezah said...

pergh... favourite saya nih! ^^ kpop fever mmg susah nak tangkis~

Anonymous said...

la...2PM ke.hahaha!ko try cari big bang. lagu2 diaorg pon layannnnnnnnn!terhenjut bukan je bahu..1 badan.haha

StingRay said...

matahari: kpop dengan 2pm sama ke?

gain: dalam hati ada jongkang jongket.haha

taz: hahaa..ada orang terasa.=p

ija:haha..orang terasa lagi.=p

fyda: amboi..sakan dia.sampai berguling-guling.tak senonoh tul.haha

faezah: 2PM tu kpop ke? kompius nih.malas google.haha

capa: adus mak budak sorang ni..(geleng-geleng kepala)

Taz Jaafar said...

kpop tu singkatan untuk korean pop la. means semua pasal korean music industry. taktau la betul ke tak penerangan ni tapi lebih kurang gitu la. jpop pulak untuk jepun. cpop cina. kalau melayu nak jugak mpop lah kot. hehe

nur said...

xsngka ko minat lagu nie..aku xabeh2 duk ulang tayang tarian die...shuffle...best2

nur said...

xsangka ko pon layan lagu nie..aku dulu pon x mengikuti sgt perkembangan lagu korea nie..tetiba lagu nie buat aku asyik duk ulang tayang tarian diee...mmg xberkelip la aku layan tarian diee..shuffleee abess