Monday, January 3, 2011

Hey Melaka! Wassup! (Gila gampang tajuk entry)

Aku berjalan-jalan di hadapan kota A' Famosa,Melaka.

Ramai betul orang datang melawat kat sini.Bermacam jenis orang yang aku jumpa.Ada yang bawak keluarga.Ada yang bawa awek.Ada yang bawa bini.Ada yang pakai jaket tebal tengah-tengah panas,ada yang pakai dedah sana sini.Ada jugak yang berbikini depan A'Famosa pada masa tu.Tapi..yang berbikini tu,cuma dalam imaginasi aku sahaja lah.Imaginasi yang hanya boleh dicapai oleh orang yang cerdas-cerdas orang kata.Kalau orang yang tak cerdas sangat,mesti tengah pikir nak beli cincalok dan 'key-chain' pada masa tu.

Kan?

Jadi,sambil berjalan bersama keluarga aku ramai-ramai(ya..memang ramai.Dekat 30 orang rasanya),aku melihat-lihat sekeliling.Bladihel,banyak betul kenangan dekat Kota A'Famosa ni.Sampai nak keluar air mata sedih kalau di'flashback' kan semula.

Tengah sedap berjalan-jalan,tiba-tiba aku nampak kakak sulung aku sedang bersalaman dengan seseorang di hadapan.Aku perhatikan betul-betul.

Dem!

Macam mana boleh terjumpa sepupu aku pulak kat situ.Haram tak berjanji.Sepupu aku tu,umur dia macam kakak sulung aku.Geng-geng 4 series orang kata.Aku masih 2-series.Tak lama lagi masuk 3-series pulak.Sepupu aku ni,biar aku kenalkan dengan nama Kak Mah.Kak Mah aku tu siap datang dengan anak-anak gadis beliau yang sedang meningkat remaja.

Ehem-ehem.Kering pulak leher ni bila bercerita.

Bersama mereka pada waktu tu,ada seorang budak lelaki.Gaya macho habis.Bertopi.Aku menghampiri Kak Mah.Salam dihulurkan.Muka setting manis-manis.Selesai salam Kak Mah,aku terus melintasi anak-anak gadis Kak Mah,dan terus menuju kepada budak lelaki yang ada dalam geng diorang tadi.Sambil bersalam,aku diberitahu budak lelaki tersebut adalah membe kepada anak Kak Mah.Mamat tu yang bawak diorang semua jalan-jalan kat Melaka.

Aku bagi senyuman paling manis sambil salam budak lelaki tadi.Aku tak salam anak gadis Kak Mah.Mana buleh.Bukan muhrim.

Ehem-ehem.Ishh..kering lagi leher ni.Emm..

Selesai bersalaman semua,kami berbual-bual meriah.

Tengah 'pung-pang-pung-pang' sembang tu,baru aku tau,mamat yang aku salam tadi...adalah seorang polis....bekerja di bukit aman...dan yang paling anbelivebel sekali adalah....beliau merupakan seorang gadis!

Emmm.....

Emm....

Em...








Batal wudhuk I.



11 comments:

Anonymous said...

peh. tbaik .nape xsalam byk kali?

Linlin said...

tgn kasar ke lembut. hehe..

Sky0ne said...

ni macam mana minah boleh bertukar jadi mamat ni?

Nerzhul said...

takkan tak perasan mase salam..tangannya halus mulus ke kasar? haha

Anonymous said...

rezeki tangan orang kata..

eh eh.. orang pernah kata ke?

Hang Keli said...

org kata kalau pandang pompuan seksi skali kira rezki.. kalau salam plak camna kira? hahaha

Kereta Sewa Pangkor said...

hadoiii.. tgolak den kt opis ni ha

Firol said...

steady la di..

Kensi Ell Byle said...

baru nak suruh adjust mai kat aku 'mamat' tu. hahahha

StingRay said...

matahari: yang sekali tu pun x sengaja.haha

nil: tak perasan la pulak.hoho

sky: ajaib kan? haha

ner: tak perasan.haha

pis:aihh..mesti pernah. =)

hang: salam jgn lepas.haha

kay: ha..gelak diam2.=)

firol: tgh steady la tu.berpeluh.haha

leyha: hang ni..laaaju! haha

nad said...

Errr...
Ermmm..
Terkelu sekejap..
Asal dia dress up macam laki?
Kot ya pun polis takkan la sampai macam tu sekali.