Thursday, January 13, 2011

Status 13

Seminggu lepas kawin,bila balik KL,terus aku letak status dekat profile aku.Rasanya,dah dekat 2 bulan aku letak perkataan 'berkahwin' dekat profile aku tu.Ramai rupanya yang tak perasan.

Ish ish ish.

Apa? Gambar kawin? Jangan harap kot.Aku bukan jenis nak tayang-tayang muka.Ya.Aku bukan jenis macam tu.Kalau nak tayang pun,mungkin ia akan dicetak dalam buku aku yang seterusnya.Karang tak habis-habis lagi ni.Bizi betul.Tapi gambar tu,MUNGKIN cetak kecik-kecik sebagai profile penulis.Tanda terima kasih.Itu pun,kalau aku nak lah. =p

Eniwey,bagi aku,blog ni,lebih kepada cerita-cerita gampang aku.Cerita-cerita yang boleh buatkan pembaca aku gembira,happy,teruja,santai,menceriakan dan tidak mendedahkan identiti aku.Aku sangat pemalu tauww!

Lagipun,bagi aku,untuk hubungan yang belum sampai kepada 'aku terima nikahnya',aku tak akan kecoh-kecoh tayang dalam blog.Entah kekal atau tidak hubungan tu,belum pasti lagi.Nanti kalau hubungan tu tak jadi,TAKDA KEJANYA aku nak cari balik entry yang berkaitan,lepas tu nak padam-padam.Jadi kudis pulak dalam blog aku nanti.

Ya.Aku pernah lalui keadaan macam tu.Dulu,hampir saban waktu bercakap pasal seseorang pada teman.Rasa gembira,bangga kerana dapat bersama.Dan,bila dia pergi,terus rasa macam whatthehollyshitfuckinghellisthat!

Jiwa kacau jangan cakap la.Hidup berterabur.Pointer yang cukup-cukup makan, terus jadi tahap kebulur dah.Kriss Evo terabai.Hati waja berserabut.Makan ntah ke mana.Minum ntah ke mana.Teman terpilih menjadi tempat luahan hati.

'Man talk' orang kata.Walaupun masa tu tak berapa nak 'man' lagi.

Menda-menda yang kita suka,bila kita tidak dapat,kita akan kecewa.Dan,kalau tidak berjaya dikawal dengan elok,kita akan cenderung meracau-racau dan buat menda bodoh yang kita tidak sedar menda tersebut akan menampakkan kita sememangnya bodoh.Dapat?

Dan..aku tak nak menda tu jadi kudis dalam blog aku.Kamu semua datang sini bukan untuk bersedih.Itu motto blog ni.Kah kah kah.

Bagi aku,menda 'personal'..biarkan 'personal'.Bagi mereka yang selesa letak dalam blog pasal hubungan masing-masing,itu hak mereka.Kalau mereka bahagia,alhamdulillah.Kan? =)

Cerita yang sedih,yang 'peribadi'...itu semua aku simpan,makan sorang.Jika korang tertanya-tanya KENAPA aku tak ceritakan 'itu'..ceritakan 'ini',faham-faham lah.Ada sebabnya. =) Dey..aku pun orang biasa lah.Haha..tak sempurna. =) Lagipun,kalau aku ceritakan,haram orang tak akan dapat faham.Haha.Even yang dah angguk faham pun,masih tak faham lagi sebenarnya.

Oh ya,ada jugak yang beranggapan.."Jamil kena tangkap basah ke..tetiba kawin.".Hahaha.Aku tibai jugak kang.Apa cer tangkap basah kalau dekat setengah tahun kumpul barang hantaran.Apa barang tangkap basah..sejuk lah.

Cerita aku panjang.

Cukuplah kepada yang mengetahui cerita aku.

Ok.Let's move on! (^_-)

Dah.Aku nak gi balas komen hangpa semua jap.

Ta ta.



19 comments:

Imma Yusri said...

baru aku buget nak suh ko buh gambo kawen.. tp ko itam kan lar muke korang dua... x salah kan??? kui3...

pape pun mmg lar aku sedari yg ko dah kawen... walaupun dah 2 bulan, meh aku ucapkan

SELAMAT PENGANTIN LAME, Jamil & Isteri...

p/s : ape lar, kasi lar sikit hint ko nak kawen... terkezut aku dowhhh

Shafa said...

loh, jamil dah kawen ke. o_O baru tahu... patutlah jamil ni senyap je beberapa bulan lepas tanpa entry. tahniah eh jamil wlupun lambat wish...

Anonymous said...

la. ko da kawen. tahniah.

haha.

best kan hidup berkahwen.

halal.

Mr feckry said...

beb gua tak tukar pun

honey amour said...

ala yunk...ko letak le sekeping jer...nak nengok gakss...

zonaku said...

ketara org x pedulik status ko.. tu y x perasan pertukaran tu

StingRay said...

imma: haha...maleh la hint2.geli aku.tq tq. =)

shafa: oraitt!! tq. =)

matahari: belum lama.masih newbie.=)

feckry: hoh.apamenda yang tak tukar? haha

honey: haha..tak boleh.tak boleh.keyakinan diri rendah.tak hensem.

zonaku: haha...sekarang orang dah perasan. =)

miss nina said...

ha, amik kau..sekali jamil buat entri khas.

betul tu, datang blog ni mood gembira boleh bertambah 2-3 level :)

Anonymous said...

waaaaaaaa!ko pon dah ikut jejak langkah aku...baiklah!!lepas kawin.next program apa??uwek!uwek! uwek!haha

nad said...

aku dah perasaan dah time aku nk jdi follower kau..Ayat pertama dekat profile kau 'Berkahwin'...

Anonymous said...

hak masing-masing kan? So ada aku kesah? kih..kih...

Kensi Ell Byle said...

eleh...dari awal2 ko tukar aku dah perasan dahh..pasal ade org tu berinsyaallah bagai nak hntor kad kawin die kat aku......hutang ok! ngeheehhehehe

KePOMPOM said...

aku sedar ko tukar status kat tepi tu!! semalat ber-house and ladder!

LanaBusyBee said...

congrat naa ^^...aku dah tau hg nk kawen seminggu seblm, ada reporter bgtau aku hehe...tp hg diam2 ja kan, xpa la...

dan aku tau kisah apa yg hg maksudkan, xyah la nk jump into conclusion cepat sgt kan..

Lagipun,bagi aku,untuk hubungan yang belum sampai kepada 'aku terima nikahnya',aku tak akan kecoh-kecoh tayang dalam blog.Entah kekal atau tidak hubungan tu,belum pasti lagi.Nanti kalau hubungan tu tak jadi,TAKDA KEJANYA aku nak cari balik entry yang berkaitan,lepas tu nak padam-padam.Jadi kudis pulak dalam blog aku nanti.<--- perenggan ni memang besh, sapa mkn cili dia terasa pedasnya kan ^^

~gUrL in pUrPle~ said...

hehe.. agak emo en3 kalini.. hik3...

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

setiap org ade jodoh nye.nape pelik ke kalau ko dh kawin? hehehe..dh sampai seru la tu...anyway,tahniah! ngeh ngeh ngeh.......

ada said...

aku pasan status ko dah tukar,. tapi aku diam je la,. sbb as silent reader baca cukup,. ahahaha (boleh cenggitu)

tahniah, dan selamat pengantin baru.. aku suka entry ni,. ntah kenapa..

Aima Othman said...

kawen tak jemput aku.~~

StingRay said...

miss: haha..satu je entry.

capa: aksi muntah2?
=)

jejentik: tau takpa. haha

bukan: ko tak kesah tadahal..ni utk orang yang kesah.haha

leyha: ahhaa...sori.lupa dah.

kepompm: baeklahhh! =)

lana: sapa makan ayam goreng..dia yang kenyang. =)

gurL: takda takda takda.=p

kakuna: sungguh. =)

ada: haha..gotcha! hi silent reader. =)

aim-a: haha..terlepas.=)
sori.