Friday, November 20, 2009

James Bond

TEBABOMMMMMM!!!!

Satu letupan jelas kedengaran.Sebuah kereta meletup ditembak dengan pelancar roket.Orang awam bertempiaran melarikan diri.

Di satu sudut,James Bond terselamat dari letupan sebentar tadi.Mukanya kekal tenang.Kalau muka gelabah orang kata tak hero pulak.Sambil bersembunyi di satu sudut,James Bond cuba memikirkan teknik untuk melepaskan diri dari kepungan kumpulan pengedar dadah.

Ramai jugak pengedar dadah bersenjata mengejar James Bond.Malangnya tak dapat.Amat pelik sekali walaupun beratus tembakan dilepaskan,sebijik pun tak kena pada James Bond.Nak kata James Bond pakai bomoh,tak jugak.

Sambil mengelak dari letupan dan tembakan peluru,akhirnya James Bond dapat satu idea.Dikeluarkannya satu alat berbentuk seperti Sony Playstation yang kecik tu.Mukanya berseri.James Bond terus menghidupkan alat tersebut.Dengan senang hati,James Bond menekan butang on dalam skrin alat tersebut.

Serta merta kereta James Bond yang sedang bersembunyi di seberang jalan terus hidup secara automatik.Dari kawasan parking seberang jalan,kereta tersebut hanya perlu datang terus ke arah James Bond yang sedang bersembunyi.Tak ada korner-korner.Sengihan James Bond bertambah lebar bila dia memikirkan dia akan blah dari kawasan tersebut dengan mudah.

James bond mengawal keretanya dari jauh dengan menggunakan alat kawalan di tangannya.Kereta tersebut mula bergerak ke hadapan.James Bond bersedia untuk menerpa ke arah kereta tersebut di tepi selekoh tempat dia bersembunyi.

Balaci pengedar dadah menyedari James Bond hampir dapat melepaskan diri.Mereka panik.Pada masa yang sama kagum melihat James Bond mengawal keretanya dengan alat kawalan jauh.

Kereta James Bond menghampiri dengan laju.Pintu sisi kereta dibuka secara automatik.James Bond bersedia untuk melompat masuk.Kereta tersebut semakin menghampiri selekoh.James Bond cuba tunjuk terer dengan membayangkan dia akan melompat masuk ketika kereta tersebut mengambil selekoh dan seterusnya membawa James Bond keluar dari kepungan.

Ketika kereta tiba di selekoh,James Bond menekan butang belok ke kiri sambil beliau melompat ke arah pintu kereta.James Bond terbang dengan bergaya.

GEDEBUK!!

James Bond tergolek atas jalan.Kereta yang dikawalnya tidak membelok seperti yang diharapkan.Kereta tersebut bergerak terus menuju ke arah kumpulan pengedar dadah tadi.

Dari jauh,James Bond dapat melihat dengan jelas,pada stereng keretanya,masih terdapat pengunci stereng.Pengunci yang dipasangnya sebelum keluar dari kereta semasa dia tiba sebentar tadi.

"Celaka,patut la hero-hero dalam tv tak suka kunci kereta." bebel James Bond sambil menutup muka menahan malu.









Di hujung jalan,kelihatan para pengedar dadah sedang gelak bagai nak gila melihat aksi gampang yang dilakukan oleh James Bond sebentar tadi.

14 comments:

hans said...

hahahaha
james bond tu nasib je dapat idop tu

Wanie-san said...

james bond senget!

Siti Nur Aminah said...

mesti skit bontot dia kn jtuh ats jln....malu plak tu...xpyh jd hero la

Anonymous said...

aku pon tgh elak giler..camne la dia pi kunci stereng plak

Anonymous said...

lepas nie aku xnak kunci stereng la... aku hampir tertipu ..

Anonymous said...

mengong.. wakakaka kelakar la pulak citer nie...

zhrhtoodem said...

sengal nye james bond
nih james bond malaya ke hape?
hahahahaha

lezi-moskito said...

hak...hak..hak..

Sharif John said...

hahaha...

Lazyf said...

hahahaha...sengol dow!!!
baidewey, nih James Bond ker Jeffri Zain???

missnina said...

hahahahhahaa..
ingatkan mimpi...ape la nasib james bond ni :)

Anonymous said...

ces..aku tau..mst cita nih hasil pengalaman ko x bukak steering lock keta baru ko..keke

StingRay said...

hans: haha..nasib x kena tembak.

wanie: haha..dia mmg.=p

aminah: dia jatuh bahu dulu.Bahu dia sakit.=p

life: skema sket.haha

cikot: ahha.kunci apa pulak? kunci lirik? =p

ahmad: crita merapu.=p

zara: james bond mat salih.hahaa

sharif: =p

lazyf: james bond.haha..

lezi: =p

nina: malang kan? =p

ano: mana buleh cakap.rahsia. =p

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

adess,, penat baca, haha
mengong nye james bond~
:D