Wednesday, August 19, 2009

Pagi yang hensem 10

Aku memandu dengan tenang seperti biasa ke pejabat.Tak ada apa yang perlu dicemaskan.Tak ada apa yang perlu dirisaukan.Aku bukan nak bersalin.Jalan sederhana sesak.

Tetiba idungku rasa gatal.Aku mengorek-ngorek hidung aku sendiri dengan tenang,mencari-cari lokasi yang gatal sebentar tadi.Agak kusyuk.Sedap.Nikmat.Aku letak kedudukan aktiviti korek idung ni di tangga kedua.Tangga pertama aktiviti korek telinga.Kalau dah kawin nanti,tangga pertama mungkin aku akan letak aktivi menggigit bibir dengan bini secara berganti-ganti.

Setelah selesai melombong hidung sendiri,aku meneruskan pemanduan dengan selesa.Aku lap tangan aku dengan tisu.Kereta semakin kurang.Aku masih memandu dengan tenang.Di kiri kanan jalan penuh dengan perempuan berbikini yang melompat-lompat...ok..aku tipu.

Lampu isyarat bertukar merah.Bosan.

Menunggu lampu isyarat kembali hijau kat simpang tiga kat kawasan opis aku ni,keadaannya seperti menunggu giliran di hospital kerajaan.Sangat lambat.Aku menyelongkar dashboard kereta,tengok kot-kot ada pizza hut atau sebarang kudap-kudapan mahupun cikedis.Tiada.Hampa.

Tiba-tiba aku terpandang ada sekotak kecil gula-gula terselit di sebalik penutup muka H1N1 berdawai aku.Wah,gula-gula.Walaupun aku kurang suka dengan benda manis,tapi bila keadaan bosan camtu,aku tibai jugak.Aku ambil dengan rakus,buka pembalut dan menyuapkannya ke dalam mulut aku.















Masalahnya,kenapa gula-gula tersebut rasanya masin?

13 comments:

Aima Othman said...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..ko makan taik idung ko sendirik ke???/??uwekkkkkkkk!!!!!!!!!

Yuki Yusuf said...

orang korek idung pepagi ni cool dude...

tak yah risau...

itu seni namanya...

kalau makan taik idung itu lagi seni...

jangan tak caye plak...kalau2 kamu orang pertama yang jumpe vaksin untuk bunuh H1N1...

MommyCT said...

*muntah* x_x

Unknown said...

aku rase tu bukan gula2 tapi hasil pengumpulan bijih2 dari hidung ko yang dibungkus dengan rapinya...

hahaha..hamik..

Lazyf said...

Hahahahaha...ngko makan bijih ngko sndirik...

Unknown said...

cis. geli tekak aku.. hihi~

Siti Nur Aminah said...

korek hidung kt bilik air la weh...

dark said...

hahaha..sting,sting..serpihan bijih ko kat tgn melekat kat gula2..hahaha!!nasib x kombo ngan telinga punya lombong..wah!kah!kah!

dark said...

hahaha..sting,sting..serpihan bijih ko kat tgn melekat kat gula2..hahaha!!nasib x kombo ngan telinga punya lombong..wah!kah!kah!

LABUCHEE said...

hahahha..klaka oh...
x lap bersih tgn tu...
kot melekat...ok la tuh, de perise tambahan..kuikuii

Mimie.Candy Cane said...

erghhh....x senonoh...~

hady said...

eiiii.... aku dah sahur, tetiba macam nak terkuar balik!!

Anonymous said...

ko rasa ke?mmg masin??