Wednesday, August 19, 2009

Lagenda Kopiah Putih

Tahun: 1991 (Darjah 1)
Lokasi: Kampung SmallVille.

Masa aku darjah satu,rambut aku ada kutu.Mak aku amik keputusan yang mudah untuk selesaikan masalah tersebut.

Cukur rambut.

Tindakan mak aku yang drastik seperti itu membuatkan aku mengalami kejutan rupa paras apabila melihat mukaku di cermin.Aku jadi cemas.Mukaku mirip kepada alien yang aku selalu tengok kat tv.

Aku memberontak tak nak ke sekolah.Malu.Nanti apa awek-awek kata pulak.

Ayah aku mengambil tindakan bijak untuk memujuk aku.Beliau meletakkan kopiah putih atas kepala aku,dan suruh ke sekolah.Aku mencuba cadangan tersebut dengan rasa tak puas hati.Rasa memberontak tetap ada.Hari pertama memakai kopiah amatlah rasa tak kena.Rasa macam makan nasi dengan keju.Haram tak ngam.

Aku bising hari pertama ja.Tetiba aku rasa macam best pakai kopiah.Sejak pakai kopiah,secret admirer pun semakin bertambah.Maklumlah,muka hensem tambah sket dengan cahaya keimanan,mau tak menggelupur budak-budak pompuan bila tengok.

Dari memberontak pada hari mula pakai kopiah kat sekolah,ha,amik ko...dari darjah 1 sampai darjah 6,kopiah tak lekang dari kepala aku.Masa acara larian pecut sukan antara rumah ja aku tak pakai kopiah.

Road Runner pun tak pakai kopiah masa lari.Agak-agak la.











-Darjah 6.Sumpah aku rindu saat ni.-


Hint: Cari muka paling innesen.

P/s: Bila tengok muka aku pakai kopiah dulu...dan bandingkan perangai aku sekarang yg macam setan....aku insaf....sob sob....

22 comments:

Paan Ovrtd said...

Innocent la sangat...huh! Nyampah I!

MommyCT said...

ok ok ok...fine...yg tgh tu kan...

k.e.r.i. said...

elok lah tu insap.
dah dekat bulan pose kut.

Yuki Yusuf said...

Cukur la kepala sekarang...kasi trai tengok...menggelupur ke tak awek2...

hihi

Unknown said...

comel.

lalala.. malu saya~

Jard The Great said...

keciknya kamoooooo...... ;p

Sharif John said...

comel giler

Misya Idris said...

muka yang innocent tu muka kau la kan?

puan oryza said...

kire budak2 lain yg pakai kopiah jugak tu terpengaruh dgn kehenseman ko selepas ko memakai kopiah ke?

huhu

Firol said...

ye..kembali kepangkal jalan ....

Unknown said...

menggelupur <---tak blehblah

kecik2 innesen, dah besar nonsense...

hehe

Siti Nur Aminah said...

ow..pas pakai tu...tros awek2 menggelupur nk kenal la??gile skola rendah pon da gtl...pki kopiah bersebab rupeny

joegrimjow said...

macam blakang cermin je

~gUrL in pUrPle~ said...

3 dari kanan... muka kontrol gila... bukan innocent... =p

Aima Othman said...

wahhh....comel..boley berkenalan???? hhahahahahhaa....

Lazyf said...

sengal2 ko nih ader gak Nur Kasih di wajahmu ek...miahahahahaha...

Kapten Luffy said...

semua gara2 perempuan kan

haha

ayinn said...

wakaka,..
innesen ye??
darjah 6 kot..
pehh,..menggeluporr,..
kicik2 suda pandai pikir psl pompuan,..isk3!!!

loti mukhtar said...

copek2 bertaubat

LABUCHEE said...

kuikuii....nampak cahaya keimanan tuh.. :)

Mimie.Candy Cane said...

hhoho..awek kt belakang tu mcm dah angau jek..ko mmg ensem..

Anonymous said...

mesti org ingat ko ustaz