Monday, August 10, 2009

Kereta wira hijau.

Opismate aku tumpang masa balik.Aku pandu dengan cermat.Dah sampai kawasan rumah opismate aku,aku pun bagi signal dan parking dengan penuh tertib dan to'maninah.

Opismate aku keluar dari kereta sambil mengucapkan terima kasih.

Sama-sama.

Aku memberikan lampu isyarat,memasukkan gear satu,dan bersedia untuk keluar ke jalan besar.Sempurna.

Tiba-tiba sebuah kereta wira hijau mencilok pantas dan berhenti di hadapan aku tanpa sebarang tanda amaran apatah lagi perbualan.Aku panas.Terbakar.

Aku keluarkan bom tangan.Bersedia untuk membunuh pemandu biadap tersebut.Pandu macam orang gila.Sampah.Tak cukup dengan bom tangan,aku sediakan sekali senapang patah dan senapang tak patah.Tunggu nak serang ja bila dia keluar dari kereta.

Pintu kereta wira tersebut dibuka.Aku bersedia dengan senapang dan bom tangan.Serius.

Aku bersedia untuk menerpa keluar.

Kelihatan seorang gadis yang bertudung,cantik jelita keluar dari kereta tersebut.Dia menutup pintu keretanya,dan terus berjalan ke arah kedai makan di seberang jalan.
















Hati aku yang panas membara tadi tiba-tiba bertukar menjadi berbunga-bunga.Lari-lari lompat.Nafas wangi-wangi.Senapang dan bom tangan yang aku pegang tadi pun tetiba hilang.

Heran.

32 comments:

Jard The Great said...

cetttttt! ahahaha

MuHaMMaD86 said...

tudung gadis 2 mst wrna hijau gak kn...hijau memang menenangkn hati dikala mcm bom nk meletup...hehehe

Misya Idris said...

cis cis cis

Unknown said...

huh!

zazahashim said...

Amboi..asal pompuan cantek jek terus hati jadi sejuk yek..hurm...

=MissRynn= said...

nice story.. make me laugh di petang hari.. :)

Qylaisqyla said...

haahhhaha..

ada said...

dasar lelaki.... hahahahah

Mimie.Candy Cane said...

its a human nature..lebih2 lelaki..

Unknown said...

err.. xtau nak cakap apa.. normal la tuuu laki tgk pmpn cntik~

Anonymous said...

gila btuah ah jd ppuan
:D

Nat Salle said...

kalo yg kuar tu laki, konpem da ade kes bom mengebom kat malaysia nih kan?? pastu, ko masok lokap... hahaha!!

zonaku said...

cesssssssss!!!!! asal pompuan jer kansel kannn??? standard la guys...

untung jadik pompuan kan?

Anonymous said...

perghh..ada orang sudah jatuh cinta??

Siti Nur Aminah said...

mesti dia lawa kan

BudaK BAik tAPI Nakal..... said...

aku kah perempuan itu...wakakkakak....nauzubillah....
heheheh..jgn marah bha...

Elena ♥ said...

amboi, hang gatal nampak ;P lihat gadis cantik je dah hilang bom ye? hahaha!!

Afida Anuar said...

pulakkk...isk isk isk

NFA said...

hahaha..

klakar lorhh..

Lazyf said...

stingray terpana akhirnyerrrrrrrr....

Anonymous said...

nape kete wira tu warna ijau yek?? ehm.. nape x warna lain ye?.. hahahaha. saje bg soklan gitu.. :-)

Yuki Yusuf said...

yuki rasa lar..

ni jalan cite die kalau yg kuar tu LAKI..

Semua da ready...C4 pon da berapi2 kat dlm tangan..senapang patah dah dipatah-patahkan.

Sekali yg kuar tu berbadan champion bodybuilder...pelan2 aku simpan balik senapang...C4 pon sempat aku tiup api die pelan2 cam tiup lilin kat atas besday kek...masuk gear 2...blahhhhhh...

Satu tak berubah..ending die same..ray tak buat ape2..just terpaku kat situ..

hihi

joegrimjow said...

haha
entah pape!

Meooo Comicore Club said...

kucing tetap kucing!

nampak aweks statlah terguling2 atas lantai, buat2 comel. ceh!

Firol said...

bertukar jadi bunga

Sharif John said...

faham faham.... tp lg best jd lelaki hahaha

Aimy Yasmin said...

hahahah~
besh2 :P

StingRay said...

jard: cett... =)

muhammad: klau duit warna purple lagi best. ha ha ha

tiger: cheese cheese cheese.. =)

nad: =p

zaza: selain cantik.kalau jelita je..cun ke..ok gak.ha ha ha

miss: sebelum ni kamu bersedih? =)

qyla: =p

ada: dasar sungai. =p

mimie: pompuan lebih ke kasut ngan baju.haha

olin: aku normal? =p

damme: aku suka jadi lelaki. =)

tisya: kalau lelaki keluar aku langgar.haha

zonaku: jadi lelaki untung. =)

atikah: tak. =)

aminah: lawa wa cakap luuuuuuuuuu....hahahaha...

bbtn: errr...kamu ada wira hijau? =)

elena: ada nyamuk gigit tadi.gatal gak la.hahaha

afida: isk isk.. =)

fafaz: =)

lazyf: kalau terspana? =)

anonymous: sebab atom cat kereta tersebut memantulkan gelombang warna hijau. =)

koyuki: suka berimiginasi neh...haha...

joe: hahaha

meo: ko selalu buat ka? hahaha

firol: bunga api.....pop pop pop.

john: stuju! =)

nur: =)

Anonymous said...

pantang digoda

loti mukhtar said...

wahhhhh....kome.....pantang eh.....

Jay Harun said...

cissss!!!!!!

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

owww,agak gatai...cess...