Friday, August 21, 2009

Basikal BMX

Hari jumaat tu,aku pegi ke masjid solat jumaat dengan senang hati.Lepas dapat keputusan peperiksaan,ayah aku beli sebijik beskal.Nama beskal tu BMX.Tapi aku panggil basikal aku tu dengan nama airwolf walaupun basikal tersebut tidak pernah terbang.

Lepas solat jumaat,aku lepak2 depan masjid.Lepak atas batang paip.Best lepak situ.Batang paip tu sejuk.Ye la,dah air yang lalu kat dalam batang paip tu,mesti la sejuk.Kalau teh o panas yang lalu dalam paip tu,mesti paip tu panas.

Dah le sejuk,ada pulak pokok besar kat situ,redup sungguh.Kalau kat padang pasir,dah boleh dikira macam oasis dah.Tak tahu oasis? Sila google.Terima kasih.

Berbalik kepada cerita tadi,tengah sedap-sedap ushar beskal sendiri sambil menerima pujian dari kawan yang berbasikal buruk dan tak laju,aku dikejutkan dengan satu situasi.Dihadapan aku,ada sorang budak.Nampak gaya macam budak bandar.Sebab tak pernah pulak aku nampak dia sebelum ni.Bayanya lebih kurang aku.Oh ya,lupa plak,aku darjah 3 masa tu.Bezanya dia duduk dalam kereta.Kat bahagian pemandu.Bahagian pemandu tu beb.

Aku tergamam.

Tak semena-mena budak tadi rilek je gostan kereta,pastu terus keluar dari parking,dan slow-slow ke jalan besar.Mana aci macam ni,aku baru buleh bawak beskal,dia dah bawak kereta.Buka kereta mainan plak tu,kereta betul weh.Aku rasa habih la saham aku pasni.Dah jatuh menjunam rasanya.

Kereta tersebut melintasi kami yang sedang lepak.Aku nampak dengan jelas budak tadi rilek je memandu kereta tersebut.Sampai pulak kaki nak tekan minyak kereta.Teka hati aku.Kereta tadi terus meninggalkan kami.Aku terdiam.

Di belakang kereta tersebut,dengan jelas tertulis...















"AWAS.PEMANDU DI SEBELAH KIRI!"


"Ohh....drebar kat sebelah kiri rupanya...patut la orang sebelah budak tu yang terkial-kial pandang sana sini.." ujar hati aku sambil mendengar pujian dari membe-membe yang ada hati nak pinjam beskal baru aku....

11 comments:

Unknown said...

haha...
cuba la letak air teh panas dalam paip tu.

Lazyf said...

jakunnyer...muahahahaha

Mimie.Candy Cane said...

hahahaa...hapacrita terpdaya..airwolf ko tu ada lagi tak skng??

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

kowt,tampal sticker bmx je kowt..heheheh....ospp!

cik selamah kundang said...

hahaha...tertipu

Sharif John said...

Masa tu sapa ada BMX, dia la jd leader... suma org dga cakap... wakaka... Jom g Cameron Bro

Siti Nur Aminah said...

hmm...gua gune basikal zmn jepon relax2 je

Syahz said...

tarabas yg senget. hahaha

Min MH said...

airwolf?huhuhu...malam semalam cite tu...basikal aku dah jadi kenangan sebab adik laki aku dah baraikan wat basikal patern ape2 ntah...huhu

Anonymous said...

hahahha! aku tak tau plak ko mcm tu skali

StingRay said...

nad: tak pandai nak buka paip.=)

lazyf: ahaa..kampung beb...bukan bandar..

mimie:dah hilang ke mana dah. =)

kakuna: sori..basikal bmx tulen.haaaaha

selamah: tertipu wooo....=)

john: yang bodek pun ramai.aha..bulan posa pun ko panjat gunung ke weh? haha

aminah: aku pakai slipar jepun pun rilek-rilek je.hahaaha

we: ewah ewah...blogger baru nih.hahahaha..hai we....hai we....hai we...haahhaa..datang ah posa kat kl weh.

min: mesti jadi beskal chopper.ahahahaa

life: sekarang ko da tau kan? =)