Wednesday, February 10, 2010

Pagi yang hensem 19

Lampu merah masih belum bertukar ke hijau.

Aku dan PS sedang galak menyanyi-nyanyi mengikut rentak lagu dalam radio.Meriah betul.Alah,bukan ada orang pun.Aku sorang ja.Cuma kali ni aku menari slow-slow.Segan menari kuat-kuat.Huduh bila orang tengok.

Sambil melayan lagu,depan aku ada kira-kira 5 buah kereta.Kat belakang lagi lah panjang.Semua beratur dengan sopan dan tertib serta to'maninah.Aku masih menyanyi-nyanyi riang.Sekali-sekala aku belai-belai stereng.PS kata dia suka bila aku belai kat stereng.Merepek jugak PS ni sekali-sekala.Pernah aritu dia suruh aku masukkan sirap kat tempat cooler enjin.Dia kata nampak sedap air sirap yang jual kat tepi jalan yang dia nampak masa nak balik kerja aritu.Jenuh jugak aku menerangkan yang tempat cooler tu tak sesuai dimasukkan air sirap.

Tiba-tiba lampu bertukar hijau.Kereta di hadapan mula bergerak perlahan-lahan.Aku memasukkan gear dan melepaskan handbrake dengan tertib.

Tiba-tiba ada sebijik kereta warna putih meluru laju dan cuba untuk memotong aku.Kiranya jenis nak potong barisan la ni.Wadehel...orang lain penat baris-baris,dia suka-suki ja main potong-potong.Well...dia memang salah orang.Bila Jamil dan PS bergabung,memang akan lebih meletup berbanding bila Adam dan Stacy bergabung dalam lagu tu (sila mainkan lagu tersebut dalam minda anda sekarang).

Kereta putih tadi dengan macho cuba pintas PS.Malangnya,aku dan PS lebih cergas memecut ke hadapan dan menghalang cilokan kereta tadi.

Berjaya.

Untuk menambahkan lagi kesan yang mendalam,aku tekan hon kereta kuat-kuat.Muka kena ketat-ketat.Posisi badan kena ganas-ganas.Buat gaya mengamuk sikit walaupun masa tu radio tengah mainkan lagu jiwang-jiwang.

Hasilnya,kereta tersebut terpaksa berhenti dan memberi laluan kepada aku dan PS.

Good dog.(Betul-betul marah ni)











Ah....menda camni pun nak cerita.Macam gampang Jamil.

13 comments:

Anonymous said...

tahniah PS!!!u did a great job!ko belanja PS apa lepas tu?

Anonymous said...

yeah!aku 1st!

ezzati said...

cam gampang jgkla jamil..haha

eNaSaN said...

huhuhu..JamiL..opppss



ala ciTer jer..aku suka jer baca hik3...

paiseh said...

persona rules..!!!

Hazryzal Hamid said...

lu kasi turun cermin skit tgk laki/pmpuan! takde la..kalo pmpuan kasi kenyit mate skit ke..hantar sbijik due flying kiss...

noorafzan.blogspot.com said...

damn..sayapun penah kena..
langsung tak bagi can..
padan muka kete tuh..
hak2..

TAF World said...

well.. bila jamil & PS bergabung yek..? Macam Ben10

inna hayati said...

perasaan dapat hon panjang2 pastu menang sebegitu memang hebat dan akan menyebabkan mood pemanduan semakin sempurna.
aku suka!

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

takot aku...haih...tak brani la ....hehehe....

Lazyf said...

eee...takutnyer...takutnyer...

Ain bintu Amir said...

kalo guys bole la nak hon2 cenggitu. kalo saye, mmg takde la sampai hon2. cuak plak. tp part tak bg die masok line tu mmg wajib buat la kan. bengkek ati woo men terjah2 je nk potong Q.. huhu

StingRay said...

life: blanja servis. =)

life:haha..meriah.

ezzati:hahaa...=p

enasan: baikk...=)

paiseh: calit sikit! =p

noor: calit jugak! (berlapik) =p

wsr: ben10? ko layan ben10? haha..=p

inna: stuju! haha..nikmat! =p

kakuna: penakut..penakut..wek wek..hahaha..=p

lazyf: ala..gitu pun da takut.haha

noin: sungguh.kalau beradab takpa jugak.=p