Thursday, February 25, 2010

Antara Shin Pad,Nestum dan....

Lokasi:Smallville
Tahun: 1993 (Darjah 3)

Masa kat kampung dulu,petang-petang aku suka berkayuh basikal dengan membe-membe.Disebabkan aku kacak,pandai dan hensem serta mempunyai basikal BMX yang cantik,aku dilantik sebagai ketua kumpulan.Sebagai ketua kumpulan,aku mesti kayuh depan sekali.

Selalunya petang-petang macam tu,aku suka merayau ke kawasan sekolah.Ini bertujuan supaya tak ada budak kampung seberang yang datang buat onar kat kawasan aku.Onar di sini bermaksud perlakuan seperti melastik burung di kampung aku,kacau awek-awek kampung aku dan membuli membe-membe aku.

Aku mulanya tak amik port sangat budak-budak kampung lain ni.Tapi memandangkan diorang ni kalau masuk kampung aku suka sangat membuli,aku terpaksa menunjukkan kekuatan sebenar sebagai seorang power rangers.

Satu hari,membe aku ajak pegi pekan terdekat.Tujuannya nak beli shin pad.Biasa la,ada shin pad baru sedap sikit nak langgar-langgar masa main bola petang-petang.Selaku ketua yang gagah dan hensem,aku pun join sekali.Mana boleh hampakan membe baik.Lagipun setakat nak berkayuh 5 km ke pekan terdekat tu,small matter orang putih kata.Tapi sekarang orang yang tak putih pun boleh kata jugak.Obama contohnya.

Kami akhirnya tiba di pekan.Dah siap beli,aku ajak balik.Tapi membe aku ni ada cadangan best.Dia ajak pegi rumah cikgu bahasa inggeris kami.Cikgu tersebut adalah serang amoi yang cun.Aku dah tak sedap hati.Nak tak nak,aku follow la jugak.Malas nak balik sorang-sorang.

Setelah mengetuk beberapa kali tanpa memberi salam secara islam,cikgu bahasa inggeris aku pun buka pintu.Kami dijemput masuk dengan mesra.Dah masuk,dia terus bancuhkan nestum untuk kami berdua.Sambil minum,amoi tadi layan kami borak-borak dengan mesra.

Masa minum,mata aku memang letih nak tahan pemandangan pertama.Dah nama pun amoi,duduk rumah mesti pakai short ja.Short yag gilababi short.Aku nak telan nestum tu pun macam lekat kat leher.Mata dah susah nak berkelip.Masa tu aku dah tak pikir pasal membe aku dah.








Masa berkayuh balik tu,5km aku rasakan macam 500km.Kepala lutut rasa macam tak kuat ja.

Kenapa ya?

12 comments:

Anonymous said...

dasar mata keranjang darikecik la ko ni?

Dyla Dahlan said...

bahaya tol budak2 dulu dan skg..huhu

crazy_labelle said...

mimpi basah pon belom kan?

Nazz@Purple said...

la story sebenar nya nak cite xtahan tgk amoi tu..igt kan berjaya menjadi hero dan menyelamat kan sesiapa..

Ju@Lucky^Mummy said...

uiks.. belom ape2 lutut ko dah longar??
aha ha ha ha

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

dh nk masuk baligh la tuh.hahahahaah....
kecik2 dh gatal..ekekek

Lazyf said...

hensem msti x tinggal...

~gUrL in pUrPle~ said...

lemah btollah... hikhik

=MissRynn= said...

adehhh.. rosak!

Imma Yusri said...

sangap...!!! darjah 3 dah sangap ker??? hahaha

TAF World said...

Sebab awak suka menggelabah..!!

Anonymous said...

ni mesti tak tahan lama